Hódítanak a natív reklámok
A natív reklám újdonságként robbant be tavaly az online média világába. Az interneten böngészve azóta nyilván többen találkoztak a fogalommal, csak épp a jelentése nem volt világos. Nézzük, miről is van szó!
Az internetes felületeket elárasztják a reklámok felugró ablakokkal, villogó hirdetésekkel. Szinte nem is találunk olyan oldalt, ahol ne botlanánk beléjük. A mostanában futó új trend a natív reklám, amely talán kicsit szerethetőbb.
A natív reklám abban különbözik az oldalszéleken vagy az oldal tetején felbukkanó hirdetésektől, hogy a tartalomba ágyazódik, illeszkedik annak formai megjelenéséhez. Kevésbé nyomul, kevésbé agresszív, a szemnek mindenképpen kellemesebb.
A natív reklám lehet egy-egy fizetett „tweet” a Twitteren, egy hírfolyamban megjelenő szponzorált Facebook bejegyzés, valószínűleg ezekkel találkozunk leggyakrabban. Emellett pedig lehet szponzorált cikk is, fő ismérve, hogy a hirdetések mindig a tartalomhoz illeszkednek. Ezt pedig talán nagyobb eséllyel nézzük meg, mint a zavaró, tolakodó, oldalt villogó vagy felugró reklámokat. Egyszerűen azért, mert annyira hasonlít az általunk egyébként keresett tartalomhoz, hogy nem ugrik automatikusan máshová a szemünk, mint a korábban divatos hirdetéseknél.
A specializált témára épülő oldalakon a témába vágó szponzorált posztok, képek vagy cikkek könnyebben elérhetik a célközönséget, akik - bízva az oldalban -valószínűleg szívesebben osztják meg. Egy reklámot vagy egy márka Facebook oldalát minél többen lájkolják és posztolják, annál több emberhez jut el világszerte, ez a legnagyobb előnye a másféle reklámokkal szemben. A villódzó, vagy felugró reklámok ezt a hatást nem érik el.
Abban az esetben viszont megtévesztő lehet, ha nem ismerjük fel, hogy fizetett posztról van szó. Hiszen - mint minden reklám - ez is bizonyos termékek megvásárlására akar ösztönözni.
Forrás: tudatosvasarlo.hu