Az ÖKOklikk első három hónapja
100.000 egyéni felhasználó, 6400 ÖKOdajka játékos, 150 ÖKOwellness résztvevő és 2000 hozzászólás az ÖKOfórumban – ez a gyorsmérlege az ÖKOklikk portál első három hónapjának.
A Magyar Természetvédők Szövetsége tavasszal indította útjára az ÖKOklikk internetes portált. Nagy dologra vállalkoztak: egy új, izgalmas és hiánypótló internetes közösség létrehozására, olyan emberek számára akik az egészséges élet és a zöld témák iránt érdeklődnek. Az okoklikk.hu felhasználói játékosan ismerkedhetnek a fenntartható életmóddal, okosodhatnak, barátkozhatnak egymással és a témával, tudásukat megoszthatják és ezáltal saját hétköznapi életüket tehetik zöldebbé.
Az oldal létrehozói - néhány hónap elteltével -, egy online kutatásban elsősorban azt vizsgálták, hogy a portál ÖKOdajka kvízének fenntarthatósági témáit mennyire értették meg a felhasználók és mennyit tanultak belőlük, illetve mennyiben változott a honlap felhasználóinak környezeti tudatossága, hol sikerült a legnagyobb változásokat elérni.
Az ÖKOdajka kvíz kitöltésével hétköznapi életünk számos területe bejárható, és a felhasználó könnyen megtudhatja, hogy jelenleg mennyire él zöld, környezetkímélő életmódot. A kutatásból kiderül, hogy a téma inkább a nőket vette rá az aktív bekapcsolódásra. Az ÖKOdajka játékosok 65%-át ők tették ki. Életkor alapján a felhasználók több mint fele 24 és 43 év közötti, 46%-uk városban él. „Különösen fontos adatként tekintünk az ÖKOdajka kvíz első kitöltésének eredményeire, hiszen ez kvázi tudásfelmérésnek számít a kutatásban. A kvíz kérdéseinek összeállításánál törekedtünk arra, hogy a kérdések se túl könnyűek, se túl nehezek ne legyenek. Ezzel együtt is nagyon komoly különbségek mutatkoztak a kitöltés eredményei között: volt olyan kérdés, amelyre a válaszolók alig több mint 15 % tudta a helyes választ, és voltak olyan kérdések is, amelyeknél csaknem mindenki helyesen felelt.” - mondta el az eredményekről Éger Ákos, az Ökoklikk program koordinátora. Egy-egy ÖKOdajka kérdéssort átlagosan 1800 ember válaszolt meg, legtöbben a konyhai témák kérdéssorát választották, legkevésbé pedig a fenntartható irodabeszerzés érdekelte őket. A felhasználók többnyire többször is nekifutottak egy-egy kérdéssor megválaszolásának, elsőre átlagosan 75%-os eredményt értek el, míg a kutatás záró kérdéssorában átlagban 88%-osak voltak az eredmények. Érdekességképpen az Ökoklikk portál ÖKOfórumozó felhasználóinak viselkedését is megvizsgálták a szervezők. Az ÖKOfórum témák között a legfőbb vitatott pontok a következők voltak: környezettudatos fatüzelés, mosogatás, mikrohullámú sütővel kapcsolatos tapasztalatok, mulcsozás, fűszernövények, az édesítés mikéntje, mosogatógép, testszag, LED-es izzók, irodai növények, nyomtatás, kullancs kiszedése, ajándékozás. A látogatók számára az egészen új fogalmak között élen járt az a kérdés, hogy mi a csoda a mulcsozás¬ és mit hívunk sztéviának?A fórumtémák között a legtöbb hozzászólás (232 db) a "Megveszem, kidobom. Akkor megéri?" vitaindító cikkre érkezett, amely fogyasztói társadalmunk egyik örök kérdésével foglalkozik: mennyire tartósak a mai árúk, miből érdemes újat venni és mit megjavítani.
Itt kiderül, mi az a mulcsozás:
Ökoklikk
okoklikk.hu
Klikkelj! www.okoklikk.hu
További információ:
Dóra Szilvia, kommunikációs vezető, Magyar Természetvédők
Szövetsége, [email protected], 06-1-216-72-97, 06-20-9-454-808
Forrás: Magyar Természetvédők Szövetsége