Tudatos vásárlás

Legyünk tudatos vásárlók! Csak azt vegyük meg, amire valóban szükségünk van.

Az esetek többségében a vásárlás 70 százaléka (!!) a bevásárlás helyszínén dől el, vagyis ún. impulzív vásárlás, ami egy-egy jó marketingfogásnak „köszönhető". A boltokban meglehetősen nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy olyasmit is megvásároltassanak velünk, amit egyébként a bejáratban még nem állt szándékunkban megvenni. Egész sor olyan "bolti trükk" létezik, mely tudatalattinkra hatva "habzsolásra" késztet bennünket, így általában - egy kevéssé tudatos vásárlót - sikeresen el is csábulunk... Akciók, engedmények, szuper ajánlatok és kihagyhatatlan lehet?ségek tárházává válik a hely, ahová esetleg épp csak alapvető élelmiszerekért tértünk be. Így aztán nem csoda, ha a pénztártól való távozás után egy halom előre nem tervezett holmi pislog ránk vissza a bevásárlókocsiból... melyek csomagolása (vagy/és maga a termék) hosszabb-rövidebb idő elteltével hulladékká válik. Ha pedig ezt gyakran és sokan csináljuk, akkor rögtön tetemes mennyiségű hulladékról beszélhetünk.

 

TIPP

 

 

  • Legyünk tudatos vásárlók! Ne engedjünk a kísértésnek és a reklámok csábító erejének, csak azt vegyük meg, amire valóban szükségünk van.  Így kíméljük a nyersanyagforrásokat, kevesebb energia kerül felhasználásra, kevesebb hulladék termelődik, csökken a környezetszennyezés. 
  • Írjunk bevásárlólistát mielőtt boltba mennénk. Ez segít abban, hogy ne vásároljunk impulzív módon.
  • Ismerjük meg a tudatalattinkra ható "bolti trükköket" - ehhez nyújt kapaszkodót a HuMuSz kiadványa. Ha tisztában vagyunk hatásukkal és odafigyelünk rájuk, kevésbé "csábítanak" felesleges, meggondolatlan fogyasztásra. 



AJÁNLOTT OLVASMÁNYOK, LINKEK