Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 16 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Pepsi-boykott folytatódik!

  • 2003. május 24.
  • humusz
2002 nyarán a FÁÜ Rt., azaz a Pepsi (bojkott!!) megszüntette szénsavas üdítőinek visszaváltható 2 literes műanyag(!) palackokban való forgalmazását.

Pepsi-botrány, 2001-2002

A képen Barta Zsolt látható thermopulóverben. Azt állította, hogy a Szigeten összegyűjtött PET-palackokból ilyet fognak gyártani

Beigazolódott, hogy a HuMuSz sajnos nem tévedett, amikor tavaly azt állította: a Pepsi azért népszerűsíti reklámjában az eldobó palackjait a visszaválthatókkal szemben, mert ez utóbbiakat ki akarja vonni a piacról.

Emlékezzünk arra, hogy ezt az állításunkat a Pepsi annak idején cáfolta, pontosabban azt írta, hogy 'tájékoztató plakátjaink elsődleges célja volt felhívni a fogyasztók figyelmét arra, hogy a betétdíjas és az egyutas palackban forgalmazott 2 literes Pepsi termékek azonos áron kaphatók. A visszaváltható palackos termékeink tehát jelenleg is (azaz még októberben - a szerk.) ugyanúgy megtalálhatók és megvásárolhatók a boltokban, mint korábban, a fogyasztók maguk dönthetik el, mely csomagolástípust részesítik előnyben.' Hát akkor erről ennyit.

A HuMuSz által indított Pepsi bojkott tehát tovább folytatódik.

Mindez persze nem akadályozta meg a céget abban, hogy az idei Szigeten ismét "zöld mezben" igyekezzék tündökölni. Szerintük ugyanis a környezet iránti nagyfokú érzékenységüket jelzi, hogy a rengeteg, általuk gyártott eldobós műanyag palackot a szigetlakókkal összegyűjtetik azért, hogy majd számtalan szebbnél szebb újrahasznosított (egyébként továbbra is nehezen bomló műanyag) termék (pl. termopulóver!) készülhessen belőlük. De e tekintetben legalább a Pepsi kitart korábbi álláspontja mellett, mely szerint 'a csomagolási hulladékok szelektív gyűjtése és újrahasznosítása az egyetlen helyes megoldás a keletkező hulladék mennyiségének és veszélyességének a csökkentésére.' Mit is mondhatnánk erre? Ask for more.