Növelte előnyét a cola íz a szénsavas üdítőitaloknál
A legkedveltebb cola íz népszerűsége tovább nőtt, és a bolti eladás majdnem fele jut rá. Utána a narancs és a szőlő következik.
Egyre keresettebbek a light termékek. Mennyiségben a kiskereskedelmi értékesítés 29 százaléka jutott rájuk, 2006 július-2007 júniusban; 5 százalékponttal több, mint az előző év során.
Egy liter szénsavas üdítőital átlagos fogyasztói ára 109 forint, az idei júniusi adatok szerint, szemben az egy évvel korábbi 102, és a tavalyelőtti 103 forinttal.
Az átlagár alakulásában szerepet játszik egyebek mellett a kiszerelések mérete, a bottípusok részaránya és a kereskedelmi márkák súlya. Ebből a szempontból figyelemre méltó, hogy az alacsony átlagáron adott, két literes, nem visszaváltható műanyag palackos kiszerelésben adják el az összes szénsavas üdítőital több mint kétharmadát, és a tendencia növekszik. A kisebb, két decis és fél literes palackok részaránya viszont csökken.
Az árversenyt diktáló modern bolttípusokban adják el a szénsavas üdítőital mind nagyobb részét. A 401-2 500 négyzetméter közötti csatorna 3 százalékponttal növelte részesedését, 2006 július-2007 június között, az előző évhez viszonyítva. A hipermarkettel együtt a modern csatornk immár elviszik az összes eladott mennyiség felét.
A kereskedelmi márkák részaránya a mennyiségi értékesítésből ugyanúgy 23 százalék idén júniusban, mint a tavalyi hatodik hónapban. Tavalyelőtt még 20 százalékot regisztrált a Nielsen.
A kiszerelési anyagok közül a nem visszaváltható műanyag növelte amúgy is magas részarányát, és 90 százalék jut rá a mennyiségi eladásokból. Emelkedő tendencia jellemzi a fémdoboz pozícióját is, míg a visszaváltható műanyag palack trendje csökken. Az üveg részaránya pedig 1 százalék alatt marad.