"Ne vásárolj semmit!" nap 2014
A mai az utolsó péntek novemberben – mi jut eszetekbe erről? Ha a hétvége, az már jó, de ha még a „Ne vásárolj semmit!" nap is, akkor nagyon büszkék vagyunk rátok!
Ellenben ha valakinek a „Black Friday” ugrott be elsőre, annak érdemes megfontolnia pár dolgot. A nálunk is terjedni látszó vásárlási lázban még kevésbé figyelünk arra, hogy át ne verjenek minket. Pedig ami elsőre jó üzletnek tűnik, nem mindig éri meg. Ne felejtsétek el, hogy kutatók és marketingszakemberek hada dolgozik azon, hogy rávegyen a minél nagyobb mértékű fogyasztásra! Az összes „soha vissza nem térő alkalom” mögött tehát piaci stratégia húzódik meg, amelynek célja a manipulálás.
A karácsony, illetve szilveszter utáni akciók során jóval alacsonyabb árakkal találkozhatunk, nem is beszélve arról, hogy a jobb márkák leárazását is inkább az ünnepek utánra tartogatják. Mindamellett felmerülhet a kérdés, hogy egyáltalán miért is kell kijelölni egy napot arra, hogy az ember tudatosan túlköltekezzen, olyan dolgokat is vásárolva, amire lehet, hogy soha nem is lesz szüksége? Vajon mennyi plusz hulladék keletkezik ebből most, vagy később?....
Mindezeket számba véve mi maradunk a „Ne vásárolj semmit!” állásponton – hozzátéve, hogy vásárlás előtt más napokon is gondoljuk át tényleges szükségleteinket, ezzel előzve meg a hulladéktermelést és csökkentve az ökológiai lábnyomunkat.