Üzleti Etikai Díj - 2011
Tizenkettedik alkalommal osztották ki a 2000-ben László Ervin professzor, a Budapest Klub elnöke, és Demcsák Mária, a Piac és Profit üzleti magazin főszerkesztője által közösen alapított Üzleti Etikai Díjat.
A díjat azzal a szándékkal hozták létre, hogy minden évben
felhívják a hazai társadalom figyelmét azokra a vállalatokra, amelyek tevékenységükkel,
magatartásukkal példát mutatnak a felelős, etikus gazdálkodásban, és erősítik a
bizalmat a társadalom és az üzleti szféra között.
A díjátadóra a Magyar "Fenntarthatósági Csúcs" konferencián került
sor. Idén a gazdasági szervezetek, kamarák és más jelölések eredményeképpen 31
hazai székhelyű vállalat adott be pályázatot: közülük kilenc kisvállalat, nyolc
multinacionális vállalat, négy nagyvállalat, és tíz középvállalat.
Az Üzleti Etikai Díj szempontrendszerben meghatározó a cég etikai magatartása
az alkalmazottai felé, a cég tulajdonosainak etikai magatartása tulajdonosi
jogosítványaik gyakorlása közben, az ügyfelekkel, üzleti partnerekkel szembeni
etikus üzleti magatartás, a társadalmi felelősségvállalás és a környezettel
szembeni felelős magatartás.
Az alapítókból, illetve az eddigi díjazottakból álló zsűri kategóriánként egy
győztest hirdetett, kivétel a Középvállalat kategória. Ott ugyanis olyan erős
volt a mezőny, hogy két vállalat érdemelte ki az Üzleti Etikus jelző
használatát.
Az Üzleti Etikai Díj nyertesei 2011-ben:
Multinacionális vállalat: E.ON Hungária Zrt.
Nagyvállalat: Tisza Volán Zrt.
Kisvállalat: Bakosfa Kft.
Középvállalat: Nyírségvíz Zrt.
Középvállalat: SZ+C Stúdió Kft.
Forrás: marketinginfo.hu
Bővebben: piacesprofit.hu