Az Unileveré a legzöldebb iroda
Irodaátalakítás az ergonómiai és környezetvédelmi elvárások jegyében
2013. június 5-én a Követ Egyesület 6. Zöld Iroda Napján az Unilever közepes és nagy iroda kategóriában megkapta a Legzöldebb Iroda díjat, és ezzel pályázata továbbjutott az Európai Zöld Iroda Versenyre. A vállalat pályázatában a papírfelhasználás csökkentését és a szelektív hulladékgyűjtés reformját tűzte ki célul. A Zöld Iroda Verseny 2013-ban egybeesett az Unilever központi irodájának átalakításával. Az átépítés során fontos szempont volt, hogy a változások illeszkedjenek a Green Office programhoz, amely az Unilever Fenntarthatósági Tervének szellemében indult el 2010-ben. A Program korábbi sikerét jelzi, hogy a célokat mindkét évben felülmúlták: 2012-ben a tervezett 5 százalékkal szemben az irodák áramfogyasztása 7 százalékkal, az energiafelhasználásból származó CO2-kibocsátás pedig 14 százalékkal csökkent.
Az eredmények számokban
A budapesti központ átalakítása során figyelemfelkeltő és informatív szelektív hulladékgyűjtő szigeteket építettek ki, hálózati vízadagolókat helyeztek el és a mosdókban a papír kéztörlők helyett alacsony fogyasztású gyors kézszárító berendezéseket telepítettek. A változásoknak köszönhetően az irodában éves szinten 4 tonnával kevesebb kommunális hulladék keletkezik, az irodai papír felhasználása 36 százalékkal csökkent, a villamosenergia-felhasználás 35 százalékkal, a gázfelhasználás 50 százalékkal, az energiafelhasználásból eredő CO2-kibocsátás pedig 42 százalékkal lett kevesebb három hónap alatt*.
Elkötelezett munkavállalók
„Tavaly munkavállalóink 94 százaléka egyetértett azzal, hogy ösztönözzük őket a környezettudatos magatartásra a munkahelyen is. A Zöld Iroda csapathoz nagy örömünkre számos önkéntes csatlakozott, akik az operatív lépések mellett abban is segítettek, hogy a programról a vállalat minden dolgozója értesüljön” – mondta Vince Beáta, az Unilever Magyarország Kft. kommunikációs vezetője. A változásokról folyamatosan több csatornán keresztül (intranet, képernyők, plakátok, kötetlen beszélgetések) hallottak a vállalat munkatársai, hogy a célokat közösen érjék el.
*Vizsgált időszak: 2013 első negyedév