Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 2 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A közösségi média a klímamegtévesztés elsődleges forrása

  • 2022. szeptember 26.
  • névtelen (nem ellenőrzött)

375 közösségi profil több mint 2000 bejegyzését elemezték a szakemberek, hogy kiderüljön, mennyire foglalkoznak a klímaváltozással a legnagyobb szennyezők: az autógyártók, az olajipari vállalatok vagy épp a légitársaságok. Az eredmény elszomorító.

A Harvard Egyetem vizsgálata szerint az autógyártók, a légitársaságok és a fosszilis tüzelőanyagokkal foglalkozó cégek is arra hasznáják a közösségi médiát, hogy „kizöldítsék” a hírnevüket – írta meg az Euronews. A beszámoló szerint a Greenpeace megbízásából készült tanulmány megállapította, hogy a közösségi oldalak az éghajlatváltozással kapcsolatos tévhitek terjesztésének színtere lett, a nagyvállalatok pedig kihasználják az emberek környezettel kapcsolatos aggodalmait a dezinformáció online terjesztésére.

Geoffrey Supran, a tanulmány vezető szerzője szerint míg az idei az európai nyarak eddigi legmelegebbje volt, a cégek egy része hallgatott a közösségi oldalakon a klímaváltozással kapcsolatos témákról. Ehelyett megpróbálták „zöld, innovatív és jótékony” márkaként pozicionálni magukat.

A jelentés 375 oldal több mint 2000 bejegyzését vizsgálta meg a különböző közösségi oldalakon. Köztük volt a 12 legnagyobb autógyártó, az öt legnagyobb légitársaság, és az öt legnagyobb fosszilistüzelőanyag-gyártó vállalat. A kutatók társadalomtudományi módszerekkel elemezték a közzétett szövegeket és képeket.

A cikk folytatását itt tudod elolvasni: greenfo.hu