Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 10 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

2014. legzöldebb márkái

  • 2014. augusztus 04.
  • Bogi

legzöldebb márkák 2014 logóAz Interbrand éves rangsorán a mérés 2011-es indulása óta először nem a Toyota végzett az élen, a japán autógyártó csak a második pozíciót kaparintotta meg. Az 50-es lista élén ugyanis a Ford végzett. Az amerikai autógyártót három legnagyobb japán riválisa, a Toyota, a Honda és a Nissan követte a rangsorban, az ötödik helyet pedig a Panasonic szerezte meg - olvasható a W&V oldalán.

 

Az első helyet a Ford az alábbiak érdemelte ki: egy környezetvédelmi bizottság felállítása, a dolgozók fenntarthatóságra nevelése, hatékony víz- és energiatakarékossági lépések, zöld szempontok figyelembevétele a céges építkezések során, fokozott hulladék-újrahasznosítás, 5 elektromos modell a portfólióban, hidrogén-, és energiacella-meghajtásos rendszerek kutatása, a gyártás során 41 különböző megújuló alapanyag használata.

"Idén a Best Green Brand Report a kollektív erőfeszítésekre helyezte a kiemelt fókuszt" - nyilatkozta Jez Frampton, az Interbrand vezérigazgatója.

2014-ben a lista első 10 helyezettje közé két újonc is beférkőzött: a Sony (7.) és az Adidas (8.). A legnagyobb éves szintű ugrást az Ikea (19.) és a Zara (34.) érte el, tavalyhoz képest a két márka egyaránt 14 helyet javított. A legnagyobb visszaesést a Volkswagen produkálta, amely 9 helyet rontva mindössze a 16. lett. Először szerepelt az ötvenes listán a Chevrolet (32.), a Disney (49.) és a Heineken (50.). A rangsorban helyet foglaló márkák közel felét az autóipar (10 márka) és az elektronikai szektor (12 márka) adta. A lista felállításakor a közvélemény mellett a Deliotte fenntarthatósági adatai kerültek mérlegre. Az Interbrand szakemberei első sorban azt vizsgálták, hogy a márkák által közvetített értékek mennyire vannak összhangban a valós zöld törekvésekkel.

legzöldebb márkák 2014 kislista

A teljes listát (angol nyelven) itt találjátok.

forrás: marketinginfo