MindenGyerek Konferencia - harmadszor
A MindenGyerek Konferenciáknak hagyományosan az ELTE Lágymányosi Kampusza a helyszíne, a Petőfi-híd budai lábának déli oldalán. A konferenciára mind a közreműködők, mind a közönség soraiba a szervezők várnak minden gyerekekkel foglalkozó szakembert, diákot, civil szervezeti aktivistát. Az első két alkalommal legnagyobb számban szociális-gyermekjóléti szakemberek, pedagógusok, szabadidő- és művelődésszervezők, egészségügyiek, gyógypedagógusok és terápeuták, animátorok, ifjúsági munkások, jogvédők, kutatók, képzők, igazgatási szakemberek, civil szervezetek aktivistái és innovátorai voltak a vendégek. A MindenGyerek egyedülálló abban, hogy minden részvevője magának állítja össze saját programját, minthogy előzetesen eldöntheti, a megnyitót követő kilenc idősáv mindegyikében párhuzamosan futó tizenöt program közül melyiken vesz részt. Futnak tematikus sorozatok - bűnmegelőzés, egészségmegőrzés, fogyatékos, veszélyeztetett, roma gyerekekkel való foglalkozás, jogvédelem, kutatás és így tovább -, de nincs szekció kötöttség. A részvevő megteheti, hogy egy téma minden foglalkozásán részt vesz, de azt is, hogy mind a kilenc idősávban más témával foglalkozik. Ezt csak internetes részvevői regisztrációs rendszerrel tudják biztosítani a szervezők, ezért kizárólag a honlapon fogadnak jelentkezéseket.
A HuMuSz előadásai a konferencián
Kapcsolatteremtés az oktatási intézmények és a civil szervezetek között
2007. január 24. 9 óra
Miért jó egy iskolának kapcsolatot tartani civil szervezetekkel? Miben tudják segíteni egymás munkáját? Miért korlátozott az információáramlás az iskolák és a civil szervezetek között? Keressük meg együtt a válaszokat, építsünk kapcsolatokat! A workshop-on bemutatkozik néhány környezeti neveléssel foglalkozó civil szervezet, akik a résztvevőkkel együtt keresik a kapcsolatépítés és együttműködés lehetőségeit.
Meghívott szervezetek: Ökosz, HuMuSz, TVE
Hulladékcsökkentés az iskolákban - Módszertani ötletbörze
2007. január 24. 11 óra
Napról napra több szemetet termelünk, egyre nagyobb problémát jelent a hulladék biztonságos kezelése, ártalmatlanítása. Mit tehet az iskola és a gyerekek a hulladék mennyiségének csökkentése érdekében? Könnyen megvalósítható ötletek, melyek gyakorlati hasznánál csak a szemléletformáló hatásuk nagyobb. Osszuk meg egymással ötleteinket, tapasztalatainkat: kinél hogy működik a „bolhapiac", mit jelent a madárkarácsony, hogyan írassunk röpdolgozatot, mire jók még a kidobásra szánt használati tárgyak-eszközök?