Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 14 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Szemétposta felmérés 2010 november

  • 2010. október 18.
  • juci

A Humusz Szövetség arra kéri az ökoiskolák pedagógusait és tanulóit, hogy segítsenek felmérni egy magyar (átlag) háztartásra jutó „szemétposta” mennyiségét. A november 1-től 30-ig terjedő időszakban az Ön magán-postaládájába bedobált reklámanyagok súlyát szeretnénk megtudni, amiből ki tudjuk számolni az éves szinten felhasznált nyersanyag mennyiségét és a reklámanyagok gyártásával járó környezetterhelést.

A feladat:

Arra kérjük a vállalkozó iskolásokat és pedagógusokat (illetve minden, a felmérés céljával egyet értő magánszemélyt), hogy november 1-30 között gyűjtsék össze, majd hó végén mérjék le az otthoni postaládájukba bedobált kereskedelmi célú szóróanyagokat. Tehát nem a postás által hozott, megcímzett küldeményeket, hanem a címzetlenül terjesztett áruházlánci akciós újságokat, illetve egyéb prospektusokat, szórólapokat.

 

Az egy hónap alatt összegyűlt mennyiségről kérjük az alábbi linken található egyszerű űrlap kitöltésével tájékoztassák szervezetünket december 10-ig: űrlap megnyitása

 

Figyelem!

Akciónkban értelemszerűen csak azok vegyenek részt, akik postaládájukon még nem használnak „REKLÁM STOP!” matricát.

 

 

Háttér-információ:

A kéretlenül a postaládákba gyömöszölt ingyenes szórólapok, reklámújságok, prospektusok (szemétposta) elsődleges rendeletetése a fogyasztók tájékoztatása.

Persze nem önzetlenül és nem is ingyen. A kereskedelmi szuper ajánlatok, akciók célja az idő előtti vásárlások kikényszerítése, szabadulás az elfekvő árukészletektől, a fogyasztó becsalogatása az üzletekbe. Ahol aztán „egyúttal” nyilván mást is vásárol...

Ami kevésbé ismert: egy akciós reklámújság országos terítése százmilliókba kerülhet - amit a termékek árába építve megint csak a fogyasztóra hárítanak – ráadásul ő fizeti meg a kidobott újságok szemétdíját is.

A szakirodalom szerint egyébként az ingyenes reklámkiadványoknak körülbelül egynegyede az, amelyik célját elérve valóban hasznosul. Háromnegyedük viszont előre gyártott szemét, olvasatlanul megy a kukába (jobb esetben a gyűjtőkonténerbe).

Talán nem véletlen, hogy a környezettudatos iskolásoknak a csicsás reklámújságokról leginkább az értelmetlenül kivágott fák, a füstölgő papírgyárak és a tornyosuló szemétdombok jutnak az eszükbe. 

 

Részletesebb tájékoztatás és reklámstop matrica kérhető:

Rátz Judit

környezeti tanácsadó
Humusz Szövetség
1111 Bp, Saru u. 11.
(1)386-2648
humusz(kukac)humusz(pont)hu