\Kevesebb szemetet!\" kampány Münchenben - München"
A város és a helyi ipar újfajta partneri kapcsolata 1991-ben az „Aki nem visszaválthatót választ, az szemetet vásárol!" kampánnyal kezdődött. Azóta a város, a kereskedelem és a sörgyártók több közös PR-kampányt szerveztek. A fogyasztók az összefogást díjazzák.
München szándéka, hogy a helyi iparral újfajta partneri kapcsolatot alakítson ki több kampány során megnyilvánult. Kezdődött 1991-ben az „Aki nem visszaválthatót választ, az szemetet vásárol" kampánnyal, és folytatódott az 1992-ben, majd 1993-ban is megrendezett nagyszabású PR kampánnyal. A jobb partneri kapcsolat kiépítésének az a hajtóereje, hogy egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy a hulladékgazdálkodási politika szempontjából rendkívül káros, ha a helyi önkormányzat és az ipar eltérő üzenetekkel veszi célba a lakosságot. Ezért az önkormányzat megpróbálja elérni, hogy a különféle szektorok hangolják össze kampányaikat.

A különféle ágazatok hosszú előzetes tárgyalásokat folytattak, ám végül München városa elindíthatta az első, sok érintett fél részvételével folyó kampányt, melynek címe ez volt: „Kevesebb szemetet a bevásárlószatyorba! Legyen okos vásárló!" Több mint 300 müncheni kiskereskedelmi egység terjesztette a Hulladékgazdálkodási Hivatal által elkészített plakátokat és szórólapokat. A „Visszaváltható üvegek hete, München, 1998" kampányba Münchenben és környékén több mint 600 bolt kapcsolódott be, és a résztvevők között volt a Bajor Sörgyárak Szövetsége, a Müncheni Sörgyárak Szövetsége és a Bajor Ásványvízgyártók is. Eleinte a gyártók vonakodtak, de érdekes megtapasztalni, hogy mára a kereskedelmi ágazat egészében, és különösen a sörgyárak körében megnőtt a hulladékképződést elkerülő intézkedések támogatottsága.
A szoros együttműködés világos és hatékony jelzés a fogyasztó számára. A hulladékképződés megelőzése nem csak az önkormányzat ügye, hanem olyan feladat, melynek megvalósításáért a város, a kereskedelem és a sörgyártók készek együttműködni.
Münchenben a legújabb - differenciált szemétdíj irányába mutató - kezdeményezés, hogy 2005 januárjától a lakosok a maradék hulladék gyűjtésére az eddigi 120 literes kuka helyett 80 literes kukát is választhatnak. Természetesen, aki a maradék hulladékának mennyiségét csökkenti, annak kevesebbet kell fizetnie.