Ökoiskola mentorálás (NYDR) - 2014. II félév

A 2014. II. félévben a tervezetteknek megfelelően 20 iskolát mentoráltunk a Nyugat-dunántúli régióban. Ezen kívül az első félévben már mentorált intézmények közül kettőt folytatólagosan mentoráltunk, melyek várhatóan 2015-ben nyújtják be a címpályázatot. Az intézményekkel a mentorálási időpontokat előzetesen telefonon egyeztettük. Sok iskola maga keresett fel bennünket különböző kérdéseivel. Visszatérő elemek voltak, hogy milyen konkrét segítséget tudunk nyújtani a pályázás során, illetve, hogy milyen kötelező mellékletek szükségesek a címpályázat beadásához.

 Az ebben a félévben az előzetes regisztráció során érdeklődő, illetve az eddigi kapcsolataink alapján megkeresett oktatási intézmények képviselői - nagyobbrészt intézményvezetők, de helyettesek, környezeti neveléssel foglalkozók is - örömmel fogadták jelentkezésünket.

 Örömteli tapasztalat, hogy egy intézmény kivételével nem zárkóztak el a címpályázat benyújtásának lehetőségétől, sőt határozottan nyilatkoztak a mielőbbi beadásról. Természetesen, csak ha ezek a pályázatok valóban beadásra kerültek és nyertek, akkor beszélhetünk időszakos részsikerről, de azon leszünk, hogy ez így legyen. Kapcsolattartásunkat ezért e célért fogjuk tervezni.

 A legáltalánosabb, de így sem túl sok helyen (ahol láttak már ilyen pályázatot) felmerülő kifogás maga a pályázat bonyolult volta, a teljesíthetetlennek tűnő „feladatok”. Gyakran feltett kérdés volt az, hogy: „Nem lehet-e egyszerűsíteni a pályázatot?” Ennél többször merült fel, hogy a címmel nem jár, illetve a működés közben nincs anyagi hozadék, csak egy „tábla”. Sokukban merült fel a kérdés: „Miért és kinek jó, ha ilyen címmel rendelkeznek? Miért nincs legalább célirányos pályázati lehetőség a már címmel rendelkezőknek? Talán, ha ilyen módon is vonzóbbá lehetne tenni a címpályázást, több jelentkező akadna.

Az ökoiskola koordinátorképzéssel kapcsolatban szinte kivétel nélkül mindenhol érdeklődnek a lehetőség iránt, de fontosnak tartják a már címmel rendelkezők is - vezetés megosztottsága, új szakember kinevelése és egyéb okok miatt.

 

A programot az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) Zöld Óvoda-, Ökoiskola programok kiszélesítése c. projektjének keretében végezzük, a projekt a Svájci-Magyar Együttműködési Program társfinanszírozásával valósult meg.

SH/4/5 logósvájci logóminiszterelnokseg