Ökoiskola mentorálás (KDR) - 2015. II. félév

Jelenleg 113 intézmény szerepel a partneradatbázisunkban, amelyek részére továbbra is mentorálási tevékenységet folytatunk, vagy folytattunk.

2015. év II. félévében a mentorálási tevékenységünk elsődlegesen a rendelkezésünkre álló információk alapján kezdtük el. Az ökoiskola adatbázis alapján felvettük a kapcsolatot az Ökoiskola címmel nem rendelkező iskolákkal, illetve a címmel rendelkező, de a közeljövőben lejáró, illetve a címet elvesztett (újra elsőként pályázó) lehetséges pályázókkal is.

Az előző félévben mentorált iskolákkal a mentorálás, a pályázatbeadás nyomon követése és a tanácsadás is folyamatos volt. A mentorálások telefonos, e-mailes és személyes segítségnyújtással zajlottak.
A félév során két csoportos, személyes mentorálásra került sor, két alkalommal. Az első csoportos tájékoztatás 2015. szeptember 10-én Komárom-Esztergom megyében történt, ahol Vajgerné Bőhm Erika délelőtt Ászáron, délután Tatán vezette a konzultációkat. A résztvevőkkel részletesen áttekintették az önértékelési szempontsort és a címpályázat adatlapjait. A megjelentek (13 intézmény 20 pedagógusa) közül 12 iskola tervezte beadni pályázatát már a szeptemberi határidőre.

A második csoportos mentorálás 2015. szeptember 17-én, a Székesfehérvári Munkácsy Mihály Általános Iskolában került sor. A mentornapon 14 intézmény 18 pedagógusa vett részt, ahol a résztvevőkkel részletesen áttekintették az önértékelési szempontsort és a címpályázat adatlapjait. Megbeszélték a problémákat, választ kaptak a kérdéseikre. A résztvevők többsége szintén tervezte leadni pályázatát a szeptember 30-i beadásra.

Egyéni mentorálások is történtek az intézményi igényeknek, kéréseknek megfelelően.

A pályázat beadásának határidejéig részünkre folyamatosan érkeztek a megkeresések e-mailek, kérések, hogy nézzük át, javítsuk ki a pályázat épp elkészült részeit. A küldött anyagok alapján erre szükség is volt. A pályázati adatlapon egyes szempontok értelmezése okozott még gondot, és az intézmény bemutatása 1. és 2. pontját is nehezen értették meg. Amikor megkezdődtek a hiánypótlások, szintén folyamatosan kerestek bennünket, hogy segítsünk értelmezni és javítani a hibákat.
Összességében elmondható, hogy igény van arra, hogy az Ökoiskolákat segítsük. Továbbra is szeretnénk ösztönözni azokat, akiknek még az ígéretük szerint szándékuk a pályázás.

 

A programot az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) Zöld Óvoda-, Ökoiskola programok kiszélesítése c. projektjének keretében végezzük, a projekt a Svájci-Magyar Együttműködési Program társfinanszírozásával valósult meg.

SH/4/5 logósvájci logóminiszterelnokseg