Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 11 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Múzeumok Majálisa

  • 2014. május 16.
  • Ressinka Agnes

A Pedagógiai Múzeum az elmúlt évekhez hasonlóan egy konkrét témát mutat be a Múzeumok Majálisán. Korábbi programjaink (Oktatófilm, Jutalmazás és büntetés, Iskolai egészségügy, Iskolai egyenruha és viselet) folytatása az idei, amely a természettan oktatás egyik leglátványosabb ágával foglalkozik: Fénytanoncok. Optika és fénytan a 19. századi iskolában!

A látogatók kipróbálhatják, működés közben láthatják eszközeinket: zootrop, szemmodell, periszkóp, anamorfózis, árnyszínház, sztereókép, zsebmozi, prizmák, tükrök, camera obscura stb. A jelenségekkel fotótörténészek és szemorvos segítségével ismerkedhetnek meg az érdeklődők.

A közönséget az alábbi foglalkozásokra várjuk :

  • Óriás anamorfózis: Játék anamorfikus ábrákkal, amelyek henger- vagy kúptükör segítségével izgalmas képekké állnak össze.
  • Bájcső, avagy a kaleidoszkóp: A tükrös mézeskalács, a kakasos nyalóka mellett gyakran vásárfiaként került haza a papírhengeres kaleidoszkóp. Máskor az oktatás optikai szemléltető eszközeként ejtette ámulatba a gyermekeket. Bájcső készítése hétköznapi anyagokból.
  • Bűvös korong: Hogyan kerül a madár a kalitkába? Játék az utóképekkel. Készítsünk pörgethető papírkorongokat agyunk és szemünk renyheségének szemléltetésére!
  • Japántükör: A fényt nem lehet “becsapni”! Egy rejtélyes kép életre keltése varázstükörrel. A japántükör kultúrtörténeti bemutatása és közös kísérletezés.


“ A szemnek fő alkatrészei ”

A szem szerkezete, kettőskép, rövid- és messzelátás, színtévesztés.

Optikai illúziók és ami mögötte van…



További információk:

tel.: 3235513, www.opkm.hu , [email protected]

Forrás:Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

http://www.ofi.hu/okoiskola/hirlevel