Termosz reneszánsz Japánban
A termoszok értékesítése a nyolcvanas években kezdett élesen felfutni, és 1994-ben már rekord mennyiséget, 9,87 millió darabot adtak el iparági statisztikák szerint. 2003-ban viszont az eladások száma 5 millióra esett vissza az automatákban mindenütt kapható és egyszerűen elhajítható műanyagflakonok térhódítása miatt. 2004-ben az emberek elhatározták, hogy környezetbarát módon viselkednek, és a termoszok eladása ismét emelkedett. 2005-ben 6,32 millió termosz kelt el.
Közkedveltté vált egyes kávéházak azon gyakorlata, hogy a vendégek közvetlenül termoszból ihatják a kávét, sőt van olyan hely, ahol egy kávéért 650 jent kell fizetni, de ha újratölteti a vendég a termoszt, akkor a kávé csak 500 jenbe kerül. A vendégek megtehetik azt is, hogy saját termoszukat hozzák az üzletbe, és azt töltetik fel. "Számunkra nagyon fontos, hogy csökkenjen a hulladék mennyisége" - mondja a tokiói Cafe des pres Hiroo vezetője.
A termoszok egyre kisebbek és könnyebbek lettek, ezért könnyű vinni őket. Ha pedig az ital otthon készül el, akkor az emberek bárhol elfogyaszthatják kedvenc italukat - állítja egy eladó.
Forrás: Greenfo