Zöld reklámok
Nem minden „zöld" reklám hirdet valóban "környezetbarát" terméket!
Napjainkban a fogyasztók környezeti érzékenységével együtt nő a környezetvédelmi érvekkel történő reklámozás jelentősége. Ezt a gyártók is egyre inkább felismerik, s sokszor úgy akarnak további vevőcsoportokat „megszerezni", hogy a potenciális vásárlók környezettudatosságára építenek - pedig az általuk kínált áru/szolgáltatás nem, vagy nem is annyira „környezetbarát", mint ahogy azt reklámjuk állítja. Csak azt a látszatot igyekeznek kelteni... És megszületik az ún. "zöldremosás".
TIPP
- Vásárlás előtt - amennyire csak lehet - tájékozódjunk a megvenni kívánt termékről! Ebben segítséget nyújthatnak a hivatalosan is elismert - környezetvédelemmel kapcsolatos - termékjelzések. Legyünk ebben is kritikusak!
- Ne felejtsük, hogy a reklám ELSŐDLEGES szerepe továbbra sem csupán a környezetvédelmi információk közvetítése, hanem a termék kelendőségének fokozása.
OLVASÁSRA AJÁNLJUK
- Le tudunk számolni a zöldre mosással, mielőtt még az számol le velünk? (Tudatos Vásárló)
- ZÖLDREFESTÉS avagy hogyan próbálják az óriáscégek kifogni a szelet a környezetvédők vitorlájából?("Globalizáció füzetek" sorozat, MTVSZ)