Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 15 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Postai levélszemét

  • 2009. február 27.
  • humusz
Postai levélszemét 
  • Az összes háztartási szilárdhulladék kb. 4,5-4,8 millió tonna évente.

  • Évente 480 ezer tonna (TSZH 10%) papírt gyűjtenek szelektíven, amelynek jelentős mennyisége ezekből a reklámanyagokból tevődik össze, de az is tény, hogy ez az egyetlen olyan szelektíven gyűjtött hulladékfajta, amelynek legalább megoldott a hazai hasznosítása.

  • A bevallott kibocsátási mennyiség a termékdíj alapján: kb. 84 ezer tonna (18%), de a valódi mennyiség még ennél is több, mert egyrészt nehéz elhatárolni a reklámanyagot az információhordozótól (pl. időszaki lapok), illetve ilyen DM kampányt szinte bárki csinálhat, nagyon sokan akarva, vagy az ismeretek hiányában be sem vallják ezt a tevékenységet.

  • Ha elolvassuk, ha nem, mindenképpen kifizetjük az árát az ott vásárolt termékkel, sőt ezek után a kiadványok után környezetvédelmi termékdíjat fizettetnek a gyártókkal, amit természetesen továbbhárítanak a fogyasztóra. Vagyis a környezetszennyezést is mi fizetjük.

  • Az aktuális termékdíj számítása meglehetősen összetett: http://www.vam.hu/ado/MK08161.pdf

 

A direktmarketing piac

  • A Szonda Ipsos 2008 nyarán készített felmérést a Direkt Marketing Szövetség megbízásából. Egy év alatt közel negyedével növekedett a hazai direkt marketing piac forgalma, és ezzel az ágazat továbbra is a harmadik legnagyobb szelethez jut a magyar reklámtortából. A legdinamikusabban fejlődő eszköz az e-mail, de nőttek a telemarketing bevételei is.

  • A DMSZ szerint az egyes nyugat-európai országokban jellemző évi kétszázhoz képest Magyarországon átlagosan igen kevés, körülbelül harminc címzett DM-küldemény érkezik évente egy családhoz, arányait tekintve mégis „hungarikumnak" számít, hogy a címzett és címzetlen küldemények a teljes piac döntő részét, mintegy kétharmadát teszik ki.

  • A DMSZ -Szonda felmérés szerint a tavalyi lakossági megkérdezések alapján hatékonynak tűnnek a címzett és címzetlen küldemények is, a válaszok szerint előbbieknek ugyanis 83, utóbbiaknak 63 százalékát olvassák el az emberek.

  • A DMSZ felmérésében a megkérdezettek becslései szerint a piac fele használ illegális adatbázisokat.

  • Bővebben: http://www.kreativ.hu/cikk.php?id=22551

 

Halovány védekezés

  • Egyre több helyen üzennek matricákon (Reklámot nem kérünk!), szerelnek fel külön a reklámoknak való postaládát, illetve társasházakban a kapu környékén asztalra, párkányra gyűjtik a szóróanyagokat. Van olyan hely, ahová - logikusan - a darabszámot is kiírják.

  • A BM Központi Adatfeldolgozója a DM piac elsődleges forrása. A szervezetnél kérni lehet, hogy ne adják ki az adatainkat reklámcélokra. A telefonkönyvben is kérhetjük ugyanezt, ilyenkor megjelenik egy kis jel a nevünk mellett, ami erre figyelmeztet. http://www.nyilvantarto.hu

  • A reklámtörvény 2008-as módosítása alapján csupán csak a leiratkozásra kell lehetőséget adni a címzettnek olyan formában, hogy minden reklámküldeményhez mellékelni kell egy díjmentesített, ajánlott vagy tértivevényes válaszborítékot vagy levelezőlapot.

  • Vásárláskor, nyereményjátékok szelvényeinek kitöltésekor, online regisztrációk alkalmával figyeljünk arra, hogy mit írunk alá. A legtöbb ilyen játékot, promóciót a gyártók, kereskedők az adatbázis-építésre is felhasználják. Olvassuk el az apró betűs részt is!