Megtévesztette fogyasztóit az Auchan
A GVH 4 millió forintra bírságolta az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-t a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartása miatt. A GVH versenytanácsa a keddi tárgyalásán állapította meg, hogy az Auchan széles körben terjesztett kéthetente megjelenő akciós újságjában nem a valóságnak megfelelően tájékoztatta a vásárlókat.
Az Auchan a 2004. december és 2005. január 13. között érvényes reklámújságjában egyes akciós termékeknél az árkedvezmény bemutatására nem az akciót megelőző árat tüntette fel. Öt áruházban pedig egyes akciós termékeket a reklámújságban szereplő árnál drágábban lehetett megvásárolni - közölte a GVH.
A másik kifogás az volt, hogy az Auchan január 14-27. közötti időszakra vonatkozó újságjában azt állította, hogy a "legolcsóbb" feliratú termékeket ő kínálja a legalacsonyabb áron, jóllehet ezt nem tudta garantálni. A GVH közleménye szerint ugyanebben az időszakban az óbudai Auchan az egyik akciós terméket a meghirdetett kedvezményes árnál drágábban árusította.
A GVH közleményében ezeken kívül az áll, hogy az Auchan a február 11-17. közötti időszakra vonatkozó reklámújságban nem a valóságnak megfelelő tájékoztatást adta az akcióban résztvevő egyik termékről.
Forrás: MTI - Origo