Márka és a leértékelés
Ruhapiac - számít a márka és a leértékelés
A ruhapiacról készült nemzetközi felmérés - amely 20 ország 20 ezer lakosának megkérdezéséből állt össze - sok tanulsággal szolgál. A magyar fogyasztók 45 százaléka azt állítja, hogy a márka miatt vásárol ruhát, ez jóval magasabb a környező országok arányaihoz képest, amely Közép-Európában 35 százalék, Nyugat-Európában pedig 31 százalék. Az akciók is sokkal inkább hatnak a magyar fogyasztókra: a leértékelés 77 százalékot késztet vásárlásra, míg a régióban legfeljebb 70 százalék dönt az akciós ruhák mellett.
A legtöbb magyar vásárló - a megkérdezettek 85 százaléka - praktikus okból vásárol ruhaneműt, azért, mert arra szüksége van, a legújabb divatot követők aránya pedig 37 százalék.
Tízből hat magyarra jellemző, hogy időnként azért költ egy-egy ruhadarabra, mert számára ez örömöt jelent, 55 százaléknak pedig az is fontos, hogy hazai gyártású terméket vásárol.
A GfK Hungária kutatása része a GfK Csoport felmérésének, amelyet a Wall Street Journal európai kiadásának készített.