Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 18 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Márka és a leértékelés

  • 2006. július 19.
  • humusz
A ruhavásárlás terén a magyar fogyasztók sokkal inkább márkaorientáltak, mint a kelet-európai vagy a nyugat-európai vásárlók - derül ki a GfK Hungária kutatásából. (Forrás: Kreatív Online)

Ruhapiac - számít a márka és a leértékelés

A ruhapiacról készült nemzetközi felmérés - amely 20 ország 20 ezer lakosának megkérdezéséből állt össze - sok tanulsággal szolgál. A magyar fogyasztók 45 százaléka azt állítja, hogy a márka miatt vásárol ruhát, ez jóval magasabb a környező országok arányaihoz képest, amely Közép-Európában 35 százalék, Nyugat-Európában pedig 31 százalék. Az akciók is sokkal inkább hatnak a magyar fogyasztókra: a leértékelés 77 százalékot késztet vásárlásra, míg a régióban legfeljebb 70 százalék dönt az akciós ruhák mellett.

A legtöbb magyar vásárló - a megkérdezettek 85 százaléka - praktikus okból vásárol ruhaneműt, azért, mert arra szüksége van, a legújabb divatot követők aránya pedig 37 százalék.

Tízből hat magyarra jellemző, hogy időnként azért költ egy-egy ruhadarabra, mert számára ez örömöt jelent, 55 százaléknak pedig az is fontos, hogy hazai gyártású terméket vásárol.

A GfK Hungária kutatása része a GfK Csoport felmérésének, amelyet a Wall Street Journal európai kiadásának készített.