Kampány a csapvíz népszerűsítésére
Hazánkban évente legalább 90 millió 1,5 literes ásványvizes palackot gyártanak le, ami jelentõs energia- és nyersanyagigénnyel jár. Mi jól megvesszük (aki), majd kidobjuk - többségünk még a vegyes hulladékgyûjtõbe.
Ez zömmel még hulladéklerakóra vagy kommunális hulladékégetõbe kerül, kisebb - de növekvõ - részük Kína felé veszi az irányt, ahol elképzelhetõ, hogy hasznosul.
Ez zömmel még hulladéklerakóra vagy kommunális hulladékégetõbe kerül, kisebb - de növekvõ - részük Kína felé veszi az irányt, ahol elképzelhetõ, hogy hasznosul.
Kell nekünk ez a sok hajcihõ a flakonok körül ??!
Nekünk nyilván nem, de a csomagolóiparnak, a hulladékkezelõknek nyilvánvalóan kõkemény anyagi érdeke, hogy minél több italcsomagolást gyártsanak.
A francia kampány ezt ismeri fel és a tiszta csapvizet népszerûsíti.
Vizet prédikáló kampány kezdődött Franciaországban a csapvíz népszerűsítésére. A cél a műanyag palackok okozta károk mérséklése.
A hadjárat egyebek közt azzal érvel, hogy a csapvíz százszor olcsóbb a palackozottaknál, és - a palackozottal ellentétben - magától felmegy az ötödik emeletre, akkor is, ha a házban nincs lift. Franciaországban az utóbbi húsz évben megkétszereződött a palackos ásványvizek fogyasztása részben amiatt, hogy a lakosság kétkedik a csapvíz tisztaságában - jóllehet annak minőségét szigorúan ellenőrzik.
A kampányt a Párizs környéki vízügyi hatóság folytatja.
A hadjárat egyebek közt azzal érvel, hogy a csapvíz százszor olcsóbb a palackozottaknál, és - a palackozottal ellentétben - magától felmegy az ötödik emeletre, akkor is, ha a házban nincs lift. Franciaországban az utóbbi húsz évben megkétszereződött a palackos ásványvizek fogyasztása részben amiatt, hogy a lakosság kétkedik a csapvíz tisztaságában - jóllehet annak minőségét szigorúan ellenőrzik.
A kampányt a Párizs környéki vízügyi hatóság folytatja.
Forrás: AFP - MTI