Játékkal manipulálnak a gyorséttermi gyerek reklámok
Egy most megjelent angol kutatás a gyorséttermek reklámjait vizsgálta, s megállapította, hogy manipuláltak a gyerekeknek szóló reklámok. Játékokkal csábítják túlfogyasztásra a gyerekeket.
James Sergent, a Dartmouth-i Geisel School of Medicine kutatója a gyorsétterem láncok televíziós reklámjait vizsgálta meg. Azt vizsgálta, különböznek-e a gyerekeknek szóló reklámok azoktól, melyek a felnőtteknek szólnak, s mennyiben? Többek közt a Nickelodeon és a Cartoon Network csatornát figyelték.
Kiderült, hogy hatalmas különbségek vannak a reklámok közt, bár ugyanazt a terméket hirdették. A gyermekeknek szóló reklámokban a csomagolás volt hangsúlyos, míg a felnőtteknek szóló reklámokban az étel képe.
A gyerekeknek szóló reklámokban döntő többségben említettek ingyen elvihető játékokat, ajándékokat, felnőtteknek szóló reklámokban ez minimálisan szerepelt. A reklámok szövegei közt is lényeges különbségek voltak.
Korábbi tanulmányok már kimutatták, hogy a mozgó, animációs játékkarakterekkel reklámozott gyorsételek reklámja drámaian hat a gyermekekre. Az így reklámozott ételeket, a gyerekek jobb ízűnek, finomabbnak érzékelték, és szívesebben választották, mint azokat, amelyeket nem játékokkal reklámoztak.
Az is kimutatható volt, hogy a reklámok hatására a gyermekek gyorsétel fogyasztása jelentősen megnövekedett.
A tanulmány megállapítja, hogy az elhízás elleni küzdelem, és a gyermekek egészsége érdekében, minden szinten jogszabályokkal kell szabályozni a gyermekeknek szóló ételhirdetéseket, hogy azok segítsék az egészséges táplálkozásra való nevelést. James Sargent, a kutatás vezetője szerint: ”a gyermeknek szóló ételhirdetéseknek a tisztességes és őszinte marketing alapjaira kell épülniük.”
A teljes cikk itt olvasható.
Forrás: Greenfo