Fogyasztóvédelmi oktatás a középiskolákban
"A mostani tanévben mintegy 300 középiskola 35 ezer diákjához jutott el
ingyenesen a Tudatos vásárló leszek! címû kiadvány, és a hozzá tartozó,
tanároknak szóló segédanyag, amelynek alapvetõ célja, hogy felkészítse
az ifjú fogyasztókat érdekeik védelmére, segítse õket a megalapozott
fogyasztói döntések meghozatalában - közölte a Fogyasztóvédelmi
Egyesületek Országos Szövetsége."
"A diákok megtanulhatják többek között, hogy hogyan reklamáljanak, ha
hibás az áru, emellett ismereteket szerezhetnek a termékbiztonságról. A
kiadványban szó esik a fogyasztó tájékoztatásáról, a pénzről és egyéb
fizetőeszközökről, az adósságkezelésről, a reklám történetéről. A témák
között szerepel még az interneten történő vásárlás, s egy általános
tájékoztató az Európai Unióról és a fogyasztóvédelemről.
A kiadvány témakörökre bontva segíti a fiatalokat a mindennapi életüket érintő fogyasztói, fogyasztóvédelmi kérdések megismerésében. A tanárok az oktatás során interaktív módon beszélhetik meg a fogyasztói kérdéseket diákjaikkal.
A tanári kézikönyv ötleteket ad a tanároknak az órai feldolgozáshoz. Fontos, hogy nem hagyományos órákról van szó: a hangsúly a csoportmunkán, a témák megvitatásán van. A cél nem az egyedüli jó megoldás meghatározása, hanem az, hogy a diákok véleményt alkossanak, ezeket ütköztessék, próbálják meggyőzni egymást, és ehhez érveket gyűjtsenek. Ezzel fejleszthető kommunikációs készségük, valamint tudatosul bennük, hogy a korrekt véleményalkotáshoz megfelelő tájékozottságra van szükség.
A fogyasztóvédők tájékoztatása szerint zajlanak a 2006/2007-es tanévre készülő könyv előkészületei is, így, remények szerint, jövőre, a 300 eddigi középiskola mellett, továbbiakban is megkezdődhet a fiatalokat érintő fogyasztói, fogyasztóvédelmi ismeretek tanórai feldolgozása."
Forrás: NOL
A kiadvány témakörökre bontva segíti a fiatalokat a mindennapi életüket érintő fogyasztói, fogyasztóvédelmi kérdések megismerésében. A tanárok az oktatás során interaktív módon beszélhetik meg a fogyasztói kérdéseket diákjaikkal.
A tanári kézikönyv ötleteket ad a tanároknak az órai feldolgozáshoz. Fontos, hogy nem hagyományos órákról van szó: a hangsúly a csoportmunkán, a témák megvitatásán van. A cél nem az egyedüli jó megoldás meghatározása, hanem az, hogy a diákok véleményt alkossanak, ezeket ütköztessék, próbálják meggyőzni egymást, és ehhez érveket gyűjtsenek. Ezzel fejleszthető kommunikációs készségük, valamint tudatosul bennük, hogy a korrekt véleményalkotáshoz megfelelő tájékozottságra van szükség.
A fogyasztóvédők tájékoztatása szerint zajlanak a 2006/2007-es tanévre készülő könyv előkészületei is, így, remények szerint, jövőre, a 300 eddigi középiskola mellett, továbbiakban is megkezdődhet a fiatalokat érintő fogyasztói, fogyasztóvédelmi ismeretek tanórai feldolgozása."
Forrás: NOL