Chips-reklámok - a cigaretta-hidetések sorsára jutnak
Markosz Kiprianu EU-biztos a Financial Times hasábjain azt üzente a chips-gyártóknak: egy év türelmi időt kapnak, hogy felhagyjanak a gyerekeket megcélzó reklámokkal, utána olyan tilalomra számíthatnak, mint amilyen már a dohánygyártókat sújtja - írja a Népszabadság.
A cigaretta után a gyerekek egészségtelen kedvenceire is lecsap az EU, miután egyre nyilvánvalóbb, hogy az Egyesült Államokon kívül Európa is küzd az elhízás és a táplálkozási zavarok problémájával. Az EU-biztos egy év haladékot adott az egészségtelen élelmiszereket gyártóknak, utána a fiataloknak csak egészséges élelmiszereket lehet hirdetni. Ha erre a gyártók ágazati összefogással nem képesek, akkor az EU jogszabályokat dolgoz majd ki céljai eléréséhez. A biztos még egy elvárást megfogalmazott: a gyártóknak közérthetően fel kell tüntetniük az élelmiszerek összetételét.
(Forrás: Népszabadság)