Az őrület határát is ostromolva...
Szubjektív vélemény a tapasztaltakról..
A munkahelyeken a karácsony előtti hajtás végén vagyunk, így talán nyugodtan tudunk elvonulni ünnepelni. Utolsó percekben is még lessük az emaileket, a csörgő vállalati telefont vagy a főnök ajtaját, hogy beesik-e még valami dolog, amit el kell rendezni. Ha nem, akkor részben (fizikailag) kilépve a munkahelyi őrületből, megkezdődik a közlekedési őrület.
Mission: valamely plaza megközelítése! Ami december 23-án 17 óra körül Mission: Impossible...
Debrecenben közlekedési rendőrt kellett kivezényelni, hogy a bevásárlóközpont előtti körforgalomban rendet tegyen. A szerencsétlen rendőr csak annyit tudott a Híradó kamerájába suttogni: Őrület…
A munkahelyről későn szabaduló 'ajándékvadászok' jól felszereltek. Mint láttuk, a ‘vad élőhelyét’ kocsival közelítik meg – mégha ez sokszor minden más megoldásnál időigényesebb is - dehát a kényelem! Mobiltelefonon tartják egymással a kapcsolatot és hosszú perceken keresztül képesek körbeírni a vonal másik végén éppen mást vásárló elfoglalt ajándékvadász társuknak, hogy miként néz ki a 'becserkészett vad' és hogy kinek szánják.
(Más a helyzet, ha ritka 'vadra' fáj a foguk! Ekkor hiénává alakulva küzdenek meg az utolsó prédáért, emberiességüket és méltóságukat, sőt sokszor még mobiljukat is (!) teljesen elveszítve!)
Mondom tehát, hogy akár öt-hét percet is rászánnak arra, hogy elmondják egymásnak mit látnak! Teljesen megdöbbentő mennyiségű kommunikáció, különösen annak tükrében, hogy például Péter már 2 másodperc alatt kényszerül szerelmet vallani....
A mobilszolgáltatók garantáltan dörzsölik a markukat – majd a vásárlással kapcsolatos telefonálgatásokból származó milliós profit bekaszálása után egyet klikkelnek a KÜLD-gombra és kiröppen a sajtónak a közlemény, miszerint “a rendszerek megerősítésével felkészültek a karácsonyi sms-ek áradatára”, magyarul megerősítették a nagy bukszákat, ahová minden egyes SMS elküldése után csurran-cseppen a pénzünk…
Az üzenetek zöme kevéssé személyes fajta. Nem is kell személyeskedni Karácsonykor sem! Hála a technikának ma már akár egy gombnyomással több tucat ismeretlen ismerősnek is elküldhetünk az alábbihoz hasonló "személyes" üzenetünket: “Leszállt egy angyalka, s azt súgta nekem, gondolj ma azokra kik a szívedbe férnek. Eszembe jutottál te és a családod, ezúton kívánok békés szép karácsonyt…”.
Persze, már ez is elavult k(l)issé, mert az MMS és még jóég tudja mik segítségével sokatmondó képeket csatolhatunk üzeneteinkhez. Melyek nem sok másra alkalmasak, minthogy JóVeledAVilág-ot és társait gazdagítsák rendesen.
Mondjuk, legalább lesz miből minden előfizetőnek határidőnaplót küldeni. Ezüstöset, Té betűset. Az akció mottója lehet(ne): Érezd úgy, hogy szolgáltatód megajándékozott, s légy ingyenes reklámhordozója 2005-ben!
Szóval, mint ahogy már mondtam, vásárlási őskáosz volt, és a térerő bizsergett mindenütt. De hogy miket vásároltunk? Ezt nem nagyon tudom személyes tapasztalatok alapján leírni, de egy-két megdöbbentő esetről azért tudomást szereztem.
Vegyünk garanciát Karácsonyra...
CD-lejátszót vett az ElectroWorldben egy ipse.
Nem fukarkodott, egy Philips 33.000 forintba kerülőt választott. A pultnál azt kérdezte tőle az eladó, hogy akar-e a cucchoz garanciát venni.
- Elnézést, mit mondott? - kérdezett vissza a vevő.
- Egy év garancia jár hozzá. - mondta az eladó. - Plussz 10.000 forint ráfordítással azonban további két évvel meghosszabbítják a garancia időtartamát....
2004 karácsonyi slágere, célcsoport: V.I.P.
Középvállalat felsővezetőjének karácsonyi ajándéka lányának, akiknek most született gyermeke: 'baby cry alarm-system'.
Hogy ez mit tud, mire jó?
Arra, hogy ha a padláson vagy a pincében tartja a gyerekét, ön pedig mondjuk a földszinten kávézik a szomszéddal és az áldott kisded sírni kezd, akkor a baby cry alarm system földszinten levő része villogni-szirénázni, netán vibrálni kezd. A technika érzékeli ugyanis. (nem tudom, hogy be kell-e drótozni a gyermeket előbb vagy sem, szerencsére nem láttam az 'ekvipmentet')
Ekkor Ön eldöntheti, hogy fel- vagy lemenj-e hozzá és álomba ringasd, vagy még kibírja, amíg a kávét benyomod.....
Összevásároltunk minden szart is. Sokat kényszerből, sokat a giccsekből.
Néztük az árát, néztük a márkáját, néztük hogy hol van rövidebb sor, vicces-e a cucc..
Amit kevésbé néztünk: használhatóság, tartósság, túlcsomagolás, származási hely, környezetbarát védjegy vagy logo.
De miért is lenne ez másképp Karácsonykor, mint a hétköznapokon ?!
Tömöri Balázs