Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 18 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

160 Mrd reklámra

  • 2006. június 20.
  • humusz

Kb. ennyit költöttünk reklámra 2005-ben. A Magyar Reklámszövetség és a Médialab becsléseit hasonlítja össze a Kreativ Online.

 

A MediaLab szerint tavaly kisebb volt a sajtó és az internet piacán a médiaköltés, mint ahogy azt a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) közelmúltban publikált becslése mutatja.

A Mediaedge:cia kutatási divíziója, a MediaLab által kiadott 2005. évi médiapiaci nettó költés két médiatípusnál, a sajtónál és az internetnél mutat jelentős különbséget az MRSZ becslésével szemben.

A kutatási divízió minkét médiatípusnál a reklámszövetséghez képest többmilliárd forinttal alulbecsülte a költést. A nyomtatott termékek piacán 58,2 milliárd forintot becsült a MediaLab az MRSZ 63,3 milliárd forintjával szemben, az internetes költést pedig 4,1 milliárdra, vagyis kétmilliárd forinttal kevesebbre becsülte a kutatási divízió, mint a szövetség.

 

2005. évi nettó reklámköltés MediaLab becslés MRSZ becslés
TV
Kábel TV
64.9 Mrd
5.5 Mrd
69.7 Mrd
Sajtó 58.2 Mrd 63.3 Mrd
Közterület 17 Mrd 15.2 Mrd
Rádió 10 Mrd 11.3 Mrd
Internet 4.1 Mrd 6.1 Mrd
Mozi 0.7 Mrd 1 Mrd
Indoor 0.9 Mrd -
Total 161 Mrd 166 Mrd