160 Mrd reklámra
Kb. ennyit költöttünk reklámra 2005-ben. A Magyar Reklámszövetség és a Médialab becsléseit hasonlítja össze a Kreativ Online.
A MediaLab szerint tavaly kisebb volt a sajtó és az internet piacán a médiaköltés, mint ahogy azt a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) közelmúltban publikált becslése mutatja.
A Mediaedge:cia kutatási divíziója, a MediaLab által kiadott 2005. évi médiapiaci nettó költés két médiatípusnál, a sajtónál és az internetnél mutat jelentős különbséget az MRSZ becslésével szemben.
A kutatási divízió minkét médiatípusnál a reklámszövetséghez képest többmilliárd forinttal alulbecsülte a költést. A nyomtatott termékek piacán 58,2 milliárd forintot becsült a MediaLab az MRSZ 63,3 milliárd forintjával szemben, az internetes költést pedig 4,1 milliárdra, vagyis kétmilliárd forinttal kevesebbre becsülte a kutatási divízió, mint a szövetség.
2005. évi nettó reklámköltés | MediaLab becslés | MRSZ becslés |
TV Kábel TV | 64.9 Mrd 5.5 Mrd | 69.7 Mrd |
Sajtó | 58.2 Mrd | 63.3 Mrd |
Közterület | 17 Mrd | 15.2 Mrd |
Rádió | 10 Mrd | 11.3 Mrd |
Internet | 4.1 Mrd | 6.1 Mrd |
Mozi | 0.7 Mrd | 1 Mrd |
Indoor | 0.9 Mrd | - |
Total | 161 Mrd | 166 Mrd |