A narancslé útja – facsarva, Brazíliából c. film bemutatója

Időpont: 
péntek, 2013, november 29 - 18:00 - 20:00
Helyszín: 
Kino Mozi, Budapest

A Tudatos Vásárlók Egyesülete és a Water Film bemutatja:

A narancslé útja – facsarva, Brazíliából (2013)

Szerkesztő riporter: Bombera Krisztina
Rendezte és fényképezte: Vizi Attila

Helyszín: Kino Mozi, Budapest, Szent István körút 16.

Időpont: 2013. november 29. péntek, 18 óra

Az Európában elfogyasztott narancslé 80%-a Brazíliából származik, és az ital útja a fogyasztókig elégedetlenséggel és méltánytalansággal van kikövezve. A Tudatos Vásárlók Egyesülete és Bombera Krisztina Brazíliában forgatott filmjében bemutatja azokat az embertelen munkakörülményeket, amelyek között a Magyarországon is legnépszerűbb gyümölcsléként fogyasztott narancslé készül. A filmben arra is keressük a választ, hogy az európai szupermarketláncoknak, ahol a narancslé döntő többségét vásárolják a fogyasztók, milyen szerepe van a helyzet kialakulásában és lehetséges megoldásaiban.

A filmet a 2013. november 29-én mutatjuk be először a nagyközönségnek, melyre a sajtó munkatársait is szeretettel várjuk!

A bemutató után pódiumbeszélgetést tartunk a magyarországi és a brazil termelők és termelés párhuzamairól, a termelők kiszolgáltatottságáról, a kereskedelmi lánc méltányosságáról. A beszélgetést a film riportere, Bombera Krisztina moderálja, részt vesz rajta a Gulyás Emese (Tudatos Vásárlók Egyesülete), valamint a témával foglalkozó szakmai képviselők, kutatók, közéleti emberek.

„A narancslé útja – facsarva, Brazíliából” című film közösségi médiás változata az alábbi linken érhető el. 

A bemutatón vetített hosszabb filmben nagyobb hangsúlyt helyezünk a lehetséges megoldások bemutatására, így a méltányos kereskedelem, a törvényi szabályozás, az önszabályozás és a fogyasztói mozgalmak eszköztárának megismerésére.

Részvételi szándékát kérjük, jelezze a [email protected] email címen.

A film háttere:
Az elmúlt évtizedekben a szupermarketek élelmiszerpiaci részesedése egyre nőtt, és mára kulcsszerepet játszanak a fogyasztói igények alakításában. Vezető piaci helyzetüknek köszönhetően jelentősen befolyásolják azt is, hogy beszállítóik hogyan és milyen élelmiszereket termesztenek, hogyan dolgozzák fel vagy hogyan csomagolják azokat.Végső soron emberek százmillióinak életére és környezetére is komoly hatással vannak. A TVE 2009 óta kutatja: hogyan. Az egyesület önálló kutatásokat végzett a szupermarketek fenntarthatósági hatásairól , és egyes termékek útját vizsgálva mutatja be a szupermarketek kezében koncentrálódó vevői erő hatásait. Nem túlzás tehát azt állítani, hogy előkelő piaci helyzetüknél fogva a helyzet megoldása is javarészt az ő kezükben van.

További információ: 
Gulyás Emese, +36 30/2019 318, E-mail: [email protected] , Fax: +36 1 225-81-36