Helyi biozöldségek közvetlen marketing és értékesítési módszerei c. rendezvény
A bemutató üzemi program keretében a résztvevők megismerkedhetnek a helyi közvetlen termékértékesítés különféle marketing lehetőségeivel kimondottan a kis- és középméretű biogazdaságok részére. A téma általános felvezetése után egy példaként a Zsámboki Biokert dobozrendszerének a bemutatása történik.
Zsámboki Biokert:
A gazdaság 2010-ben alakult, másfél évtizedes szakmai tapasztalatot és gyakorlatot követően.
A Zsámboki Biokert ökológiai zöldségtermesztésre és közvetlen értékesítésre specializálódott a saját előállítású, valamint egyes környező ökogazdaságok által előállított termékek helyi termelői piacokon történő árusítása céljából. A Zsámbok település külterületén elhelyezkedő 3,5 hektáros gazdaságot több telek összevonásával hoztuk létre. A szakmai tevékenységünk középpontjában egy olyan környezeti, szociális és gazdasági szempontból fenntartható kisgazdasági modell létrehozása áll, mely a zöldségtermesztési, a kisállat-tenyésztési és a takarmány-előállítási területeket is magába foglalva törekszik az önellátó gazdálkodás megvalósítására.
Minden gazdaság számára meghatározó fontosságú a termékek sikeres piacra vitele és értékesítése. Az organikus kisgazdaságok esetében olyan értékesítési módszerekre van szükség, amelyek a magas termelési költségeknek megfelelően magas bevételi megtérülést tudnak garantálni. A bevételek maximalizálása érdekében a termelőnek erős ellenőrzés alatt kell tartania a saját értékesítési csatornáit.
A közvetlen piacra viteli és értékesítési módszerek az ellenőrzés és önállóság magas fokát teszik lehetővé, ugyanakkor a piaci jelenlét gondos megtervezésére és a költségek alapos számbavételére van szükség ahhoz, hogy pénzügyileg fenntartható, szilárd rendszer jöjjön létre.
A Zsámboki Biokert alapítói 16 évnyi gyakorlattal rendelkeznek helyi ökológiai termékek közvetlen értékesítésében Magyarországon.
A bemutató üzemi program keretében a résztvevők megismerkedhetnek a helyi közvetlen termékértékesítés különféle marketing lehetőségeivel. A Biokert példáján és tapasztalatain keresztül betekintést nyerhetnek abba a folyamatba, amely során egy kisgazdaság igyekszik a piac kihívásainak megfelelve az ökológiai termékeit értékesíteni. A program során bemutatásra kerül a gazdaság saját maga által kifejlesztett dobozos rendszere, valamint a résztvevők és a jelenlévő szakértők bevonásával egy értékesítési tapasztalatokat és lehetőségeket megvitató fórum is lebonyolításra kerül.
Részletes program
08.30-09.00 Regisztráció
09.00-09.30 Szakmai előadás: Közvetlen marketing és értékesítési rendszerek Magyarországon (Dezsény Zoltán, ÖMKi)
09.30-10.00 Szakmai előadás: A Zsámboki Biokert doboz rendszere és egyéb értékesítési csatornák (Matthew Hayes, Zsámboki Biokert/SZIE)
10.00-12.00 A gazdaság gyakorlati bemutatása Zsámboki Biokert munkatársai
12.00-13.00 Ebédszünet és termékkóstoló
13.00-14.00 Szakmai vita és tapasztalatcsere
A rendezvényen a részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött.