Ökoiskola mentorálás (KMR) 2016. I. félév
A még 2014 februárjában az intézmények számára elkészített előregisztrációs felületen továbbra is gyűjtöttük az érdeklődő iskolák regisztrációját. Emellett az eddig mentoráltakat is segítettük, ha igény volt rá.
A félév folyamán az iskolákban lefolytatott helyszíni személyes mentorálás 2 csapásiránnyal történt:
-E-mailen és telefonon kerestük fel azokat az intézményeket, akik potenciális elsőpályázó megjelöléssel szerepeltek az adatbázisban.
-Kiemelten foglalkoztunk azokkal az intézményekkel, akiktől már korábban érkezett megkeresés és érdeklődés a pályázat beadásával kapcsolatban, de személyes mentorálást eddig nem tudtunk megvalósítani.
A helyszíni mentorálások tematikája a következő volt:
1. intézménybejárás: melynek során felmértük a helyi lehetőségeket (az intézmény épületét és az udvart) és javaslatokat tettünk az egyéni fejlesztésekre
2. ezt követően a személyes elbeszélgetés következett, melynek során:
- Az új mentoráltaknál részletesen ismertettük a pályázati kiírást és az ökoiskola kritériumrendszert, majd átbeszéltük az intézmény környezeti nevelési tevékenységét, majd végigvettük az önértékelési szempontsor összes pontját, hogy intézményre szabottan mely pontokhoz miket tudnak beírni, ezt követően megegyeztünk a következő lépésben: ha elkezdik megírni a pályázatot, kérdéseikkel fordulhatnak hozzánk, illetve a kész pályázatot elküldhetik nekünk még áprilisig bezárólag ellenőrzésre
- A régi mentoráltaknál megbeszéltük, hogy hol tartanak most a pályázatírási folyamatban, felmértük az okokat hogy miért nem adták be eddig, igény esetén ütemtervet dolgoztunk ki, ahol a pályázat megírásába már belefogtak, átnéztük a pályázati anyagokat, kiegészítettük, javítottuk, válaszoltunk a felmerülő kérdésekre, illetve felajánlottuk annak lehetőségét, hogy továbbra is fordulhatnak hozzánk kérdés esetén, illetve a kész pályázatukat átnézzük.
A félév során 12 új és 4 a partneradatbázisunkban már szereplő intézményben mentoráltunk személyesen.
A programot az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) Zöld Óvoda-, Ökoiskola programok kiszélesítése c. projektjének keretében végezzük, a projekt a Svájci-Magyar Együttműködési Program társfinanszírozásával valósult meg.”
Friss oktatási hírek a humusz.hu-ról
2024. december 02. | Komposztünnep 2024 - eredmények és összefoglaló |
2024. október 03. | Ötletek komposztos foglalkozásokhoz - hamarosan itt a Komposztünnep |
2024. október 03. | Kielemeztük a kérdőívünkre beérkezett válaszokat – íme az eredmények |
2024. szeptember 20. | Szárba szökkent magocskáink 2. rész - A Zöld Kürt története |
2024. szeptember 17. | Ki a legügyesebb halász? - játékot fejlesztett az Anthropolis Egyesület |
2024. szeptember 04. | Komposztünnep felhívásunkhoz bárki csatlakozhat |
2024. augusztus 29. | Segítsd a Humusz fennmaradást egy kérdőív kitöltésével |
2024. augusztus 07. | Biolearn online konferencia pedagógusoknak |
2024. július 20. | Újrapapír füzetek a Humusznál! |
2024. június 21. | Szárba szökkent magocskáink – 1. rész |