Ökoiskola mentorálás (KMR) 2015. II. félév
Október, november és december folyamán az iskolákban és kollégiumokban lefolytatott helyszíni személyes mentorálásokra fókuszáltunk, 3 csapásiránnyal:
- egyrészt a már korábban mentorált összes intézményt felhívtuk, és amelyek még nem adták be a pályázatot, azokhoz személyesen kiszálltunk;
- másrészt tematikusan körbehívogattuk a környező kerületek azon iskoláit, melyekben a honlapjuk alapján kiemelkedő a környezeti nevelés és velük is egyeztettünk időpontot, illetve Pest megyében elsősorban Dunaharaszti és Gödöllő környékére koncentráltunk;
- harmadrészt kiemelten koncentráltunk az FM fenntartású intézményekre és a GSZKI-kra azon információk alapján, hogy ezekben az intézményekben a fenntartó erősen javasolja a címpályázat beadását.
A megkereséseknél az OFI által küldött 2015. november 3-i adatbázist használtuk.
A helyszíni mentorálások tematikája a következő volt:
1. intézménybejárás: melynek során felmértük a helyi lehetőségeket (az intézmény épületét és az udvart) és javaslatokat tettünk az egyéni fejlesztésekre
2. ezt követően a személyes elbeszélgetés következett, melynek során:
- Az új mentoráltaknál részletesen ismertettük a pályázati kiírást és a zöld óvoda/ökoiskola kritériumrendszert, majd átbeszéltük az intézmény környezeti nevelési tevékenységét, majd végigvettük az önértékelési szempontsor összes pontját, hogy intézményre szabottan mely pontokhoz miket tudnak beírni, ezt követően megegyeztünk a következő lépésben: ha elkezdik megírni a pályázatot, kérdéseikkel fordulhatnak hozzánk, illetve a kész pályázatot elküldhetik nekünk még áprilisig bezárólag ellenőrzésre
- A régi mentoráltaknál megbeszéltük, hogy hol tartanak most a pályázatírási folyamatban, felmértük az okokat hogy miért nem adták be eddig, igény esetén ütemtervet dolgoztunk ki, ahol a pályázat megírásába már belefogtak, átnéztük a páylázati anyagokat, kiegészítettük, javítottuk, válaszoltunk a felmerülő kérdésekre, illetve felajánlottuk annak lehetőségét, hogy továbbra is fordulhatnak hozzánk kérdés esetén, illetve a kész pályázatukat átnézzük.
A félév során 22 új és 13 a partneradatbázisukban már szereplő intézményben mentoráltunk, főként személyesen az iskolákban, kollégiumokban.
Együttműködés az OFK mentori tevékenysége során, részvétel az OFK által szervezett szakmai találkozón:
December folyamán az OFK tartott helyszíni monitoringokat a régiókban, a KMR-ban december 1-jén járt Tóthné Timár-Geng Csilla, akivel egyben a Dél-alföldi Régió mentornaplóit is átnéztük. Eredményeinket a már említett táblázatban összesítettük.
Részt vettünk a 2015. november 27-én Szekszárdon megrendezett országos szakmai találkozón, ahol főként a 2105 1. félévében megrendezett Zöld óvoda és Ökoiskola koordinátor képzés tanulságait beszéltük át, javítva a résztvevői és a képzői kézikönyveket, illetve a beadott címpályázatok eredményeiről értesültünk.
A programot az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) Zöld Óvoda-, Ökoiskola programok kiszélesítése c. projektjének keretében végezzük, a projekt a Svájci-Magyar Együttműködési Program társfinanszírozásával valósult meg.
Friss oktatási hírek a humusz.hu-ról
2024. december 02. | Komposztünnep 2024 - eredmények és összefoglaló |
2024. október 03. | Ötletek komposztos foglalkozásokhoz - hamarosan itt a Komposztünnep |
2024. október 03. | Kielemeztük a kérdőívünkre beérkezett válaszokat – íme az eredmények |
2024. szeptember 20. | Szárba szökkent magocskáink 2. rész - A Zöld Kürt története |
2024. szeptember 17. | Ki a legügyesebb halász? - játékot fejlesztett az Anthropolis Egyesület |
2024. szeptember 04. | Komposztünnep felhívásunkhoz bárki csatlakozhat |
2024. augusztus 29. | Segítsd a Humusz fennmaradást egy kérdőív kitöltésével |
2024. augusztus 07. | Biolearn online konferencia pedagógusoknak |
2024. július 20. | Újrapapír füzetek a Humusznál! |
2024. június 21. | Szárba szökkent magocskáink – 1. rész |