Jönnek a még nagyobb hipermarketek
"Jönnek a még nagyobb halak! A kiskereskedõk attól tartanak, olyan
mértékben alakul át Magyarországon a hipermarket-hálózatok rendszere,
hogy végképp pórul járnak. Amúgy, ha a foglalkoztatás mikéntjét nézzük,
megáll az ész." A Magyar Rádio Online írása.
"Évek óta rebesgetik, hogy 3 millió
dolgozójával a világ legnagyobb munkáltatójának számító amerikai
Wal-Mart megjelenik Magyarországon. Tény, hogy már két éve alapított
nálunk egy, a piacok felmérésével foglalkozó céget, de hipermarketek
vagy óriás diszkontok alakításáról eddig nem volt hír. Tényként tudható
ugyanakkor a főként vegyi árut forgalmazó láncok konkurensének
magyarországi megjelenése.
A német Schlecker hazájában piacvezető a drogériák között. Kisebb üzleteket működtet, és szűkebb a kínálata, viszont a kistelepüléseken is sorra nyitja üzleteit. Már csaknem 14 ezer boltja van Európában. A diszkontüzleteknek, mint a Penny, a Plusz vagy a nemrég indult Lidl komoly versenytársa lehet a szintén német Aldi magyar piaci megjelenése. A családi cég tulajdonosai osztrák leányvállalatuk, a Hofer neve alatt akar üzleteken nyitni Magyarországon. Mindeközben azonban életerős és ötletgazdag magyar vállalkozásoknak sem kell szégyenkezniük sem idehaza, sem Európában.
A beszerzési társulásban működő 2800 magyar üzletből álló CBA hálózat kitalálói keletről nyomulnak nyugat felé. A fagyasztott pékáruk sütésére és árusítására nyolc éve elindított Fornetti ugyancsak sikertörténet, s már a kontinensen kívül is. De visszatérve a külhoni multikhoz, ami jó a vásárlóknak, vagyis az újabb piaci szereplők megjelenése, és ezzel az árak csökkentése, az nem biztos, hogy jó a leendő dolgozóknak.
A Wal-Mart például már az Egyesült Államokban is címlapra került, mert úgy dolgoztatja túlmunkában az alkalmazottait, hogy nem fizet a túlóráért. A nyáron Németországban született ítélet a nagyvállalat ellen, mégpedig azért, mert etikai kódexével a dolgozók legszemélyesebb ügyeibe is beavatkozott. Nemcsak a csókolózást és a kétértelmű vicceket tiltotta meg a munkatársainak, de még azt is szabályozta, hogy egyáltalán hogyan pillanthatnak egymásra. Külön telefonos szolgálatot működtet, ahol az ilyen magatartást jelenthették a dolgozók.
Erősödött a hipermarketek részesedése a hazai kereskedelemben
Tovább erősödött a hipermarketek és a diszkontáruházak részesedése a hazai élelmiszer-kereskedelemben az első félévben. A GfK Hungária Piackutatónak a kiskereskedelem helyzetét vizsgáló jelentéséből kiderül, hogy az emberek főként pénteken és szombaton intézik bevásárlásaikat, és egyre többen, egyharmaduk már autóval megy az üzletekhez. A vizsgálat megállapította, hogy továbbra is főként a nők vásárolnak a boltokban. "
Lendvai Balázs
Forrás: Magyar Rádio Online 2005. október 10
A német Schlecker hazájában piacvezető a drogériák között. Kisebb üzleteket működtet, és szűkebb a kínálata, viszont a kistelepüléseken is sorra nyitja üzleteit. Már csaknem 14 ezer boltja van Európában. A diszkontüzleteknek, mint a Penny, a Plusz vagy a nemrég indult Lidl komoly versenytársa lehet a szintén német Aldi magyar piaci megjelenése. A családi cég tulajdonosai osztrák leányvállalatuk, a Hofer neve alatt akar üzleteken nyitni Magyarországon. Mindeközben azonban életerős és ötletgazdag magyar vállalkozásoknak sem kell szégyenkezniük sem idehaza, sem Európában.
A beszerzési társulásban működő 2800 magyar üzletből álló CBA hálózat kitalálói keletről nyomulnak nyugat felé. A fagyasztott pékáruk sütésére és árusítására nyolc éve elindított Fornetti ugyancsak sikertörténet, s már a kontinensen kívül is. De visszatérve a külhoni multikhoz, ami jó a vásárlóknak, vagyis az újabb piaci szereplők megjelenése, és ezzel az árak csökkentése, az nem biztos, hogy jó a leendő dolgozóknak.
A Wal-Mart például már az Egyesült Államokban is címlapra került, mert úgy dolgoztatja túlmunkában az alkalmazottait, hogy nem fizet a túlóráért. A nyáron Németországban született ítélet a nagyvállalat ellen, mégpedig azért, mert etikai kódexével a dolgozók legszemélyesebb ügyeibe is beavatkozott. Nemcsak a csókolózást és a kétértelmű vicceket tiltotta meg a munkatársainak, de még azt is szabályozta, hogy egyáltalán hogyan pillanthatnak egymásra. Külön telefonos szolgálatot működtet, ahol az ilyen magatartást jelenthették a dolgozók.
Erősödött a hipermarketek részesedése a hazai kereskedelemben
Tovább erősödött a hipermarketek és a diszkontáruházak részesedése a hazai élelmiszer-kereskedelemben az első félévben. A GfK Hungária Piackutatónak a kiskereskedelem helyzetét vizsgáló jelentéséből kiderül, hogy az emberek főként pénteken és szombaton intézik bevásárlásaikat, és egyre többen, egyharmaduk már autóval megy az üzletekhez. A vizsgálat megállapította, hogy továbbra is főként a nők vásárolnak a boltokban. "
Lendvai Balázs
Forrás: Magyar Rádio Online 2005. október 10