A franciáknak elegük lett
Franciaország kommunikációs kampányt indított a háztartásokban keletkezõ hulladék csökkentésének érdekében. "A napi termelés fejenként 1 kiló, azaz évente 360 kilogramm (tíz évvel
ezelõtt 320 kiló volt) és ez idõ szerint ennek a mennyiségnek csak 12
százalékát hasznosítják újra, további 6 százalékot komposztálnak."
"Japánban az egy főre jutó háztartási szemét éves mennyisége 100 kiló
körül van. A hulladékfeldogozói kapacitások közel teljes kapacitással
dolgoznak, s ha a kormányzat újat szeretne létrehozni, akkor az rendre
a lakosság ellenállásába ütközik.
Nelly Olin környezetvédelmi miniszter szerint a lakosság felé olyan üzenetet kell közvetíteni, hogy okosabban vásároljon és kevesebbet dobáljon el háztartásának hulladékából. Tárcájának számítása szerint a napi szemétadagot 290 kilogramm körülire kellene leszorítani, a tízéves cél a 200 kiló elérése.
A kampányban - melyre 2,5 millió eurót szánnak - egyebek között szó lesz a plasztikszatyrok helyettesítéséről, a palackos helyett a csapvíz fokozottabb, és az eldobható evőeszközök, tányérok korlátozottabb használatáról.
Gond, hogy a franciák élelmiszerből is sokat dobnak ki, évente családonként legalább 150 kilogrammnyit. Ennek kapcsán kommunikálni kell majd a mélyfagyasztott áruk fogyasztásáról, illetve az egyszemélyes kiszerelések szemétnövelő hatásáról, azaz bizonyos fogyasztási-étkezési szokások változtatásáról is."
Forrás: greenfo
Nelly Olin környezetvédelmi miniszter szerint a lakosság felé olyan üzenetet kell közvetíteni, hogy okosabban vásároljon és kevesebbet dobáljon el háztartásának hulladékából. Tárcájának számítása szerint a napi szemétadagot 290 kilogramm körülire kellene leszorítani, a tízéves cél a 200 kiló elérése.
A kampányban - melyre 2,5 millió eurót szánnak - egyebek között szó lesz a plasztikszatyrok helyettesítéséről, a palackos helyett a csapvíz fokozottabb, és az eldobható evőeszközök, tányérok korlátozottabb használatáról.
Gond, hogy a franciák élelmiszerből is sokat dobnak ki, évente családonként legalább 150 kilogrammnyit. Ennek kapcsán kommunikálni kell majd a mélyfagyasztott áruk fogyasztásáról, illetve az egyszemélyes kiszerelések szemétnövelő hatásáról, azaz bizonyos fogyasztási-étkezési szokások változtatásáról is."
Forrás: greenfo