Legyünk kritikusak a reklámokkal szemben!
A kereskedelmi reklám célja a fogyasztás növelése. Vágyakat és igényeket kelt mesterségesen, és persze azonnal megoldást is kínál ezek kielégítésére. Mindig az új, a legújabb termék megvételére csábít. Mindez fokozott szeméttermelést és környezetszennyezést okoz; azaz hosszú távon fenntarthatatlan anyag- és energiafogyasztással jár.
TIPP
- A reklámok által gerjesztett fogyasztás, ill. az abból adódó hulladéktermelés - és más, járulékos környezetszennyezés - a fejekben keletkezik, a vásárlói döntésnél. Az üzletekbe betérve maradjunk „gondolkodó emberek", KRITIKUS FOGYASZTÓK, akinek saját véleménye van, és pontosan tudja, mire van szüksége. Ne a reklámok alapján döntsünk és fogyasszunk!
OLVASÁSRA AJÁNLJUK
- Titkos hadműveletek Pénztárcánk ellen, avagy a fekete marketing könyve
- Asszonyom! Adja kölcsön a fejét egy hétre! (Ökológiai Stúdió Alapítvány)
- Dr. Héjjas I.: Reklám és piac (eVilág foylóirat, 2002)
- Tudatos vásárlók könyve (Tudatos Vásárlók Egyesülete - Ursus Libris)