Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 16 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az EU-ban is gyakori a fogyasztók átverése

  • 2009. április 06.
  • humusz
60 ezer panasz érkezett a múlt évben az Európai Fogyasztóvédelmi Központhoz. A közösségben igen gyakori a félrevezetõ reklámok használata.

 

Az Európai Unió tagállamaiban 60 ezer panasz érkezett tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt, a nemzeti hatóságok több mint 2300 esetben indítottak vizsgálatot az elmúlt évben - közölte az Európai Fogyasztóvédelmi Központ magyarországi irodája az MTI-vel.

Az Európai Unió Egészségügyi és Fogyasztóvédelmi Főigazgatósága egy éve vezette be a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló (UCP) irányelvet. A fogyasztóvédelmi központ arra hívta fel a figyelmet, hogy a különböző reklámszövegek, például a "csak Önnek, csak ma" típusú hirdetések nemcsak bosszantóak, hanem ellentétesek az Európai Unió tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló irányelvével is.

Az Európai Bizottság a fogyasztók tájékoztatása érdekében elindította az isitfair.eu weboldalt. A honlapon található egy feketelista is, amely összesíti az irányelvvel ellentétes kereskedelmi gyakorlatokat. Az isitfair szolgáltatásai közvetlenül elérhetőek a magyarországi Európai Fogyasztói Központ honlapjáról (www.efk.hu).

 

Forrás: MTI / Menedzsment Fórum