Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 16 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Újabb botrányos Burger King-reklám

  • 2008. december 09.
  • humusz
Bírálják a Burger King amerikai gyorsétkeztetõ lánc erdélyi kampányát; a kritikusok szerint a durva reklámok támadást jelentenek a romlatlan települések ellen. [Figyelõnet]
A Burger King a második legnagyobb hamburgergyártó az Egyesült Államokban. Hogyan reklámozhatja a cég a termékeit, ha már mindent kipróbált? A válasz: a hamburgereket Erdélyben és a világ más elszigetelt részein tesztelik - írta a The Wall Street Journal.

Szűz szájak

A Burger King Erdélyen kívül például Izlandra, az inuit törzs tagjai közé és a thaiföldi hmong törzshöz is elvitte csúcsszendvicsét, a whoppert, hogy a "szűz szájak" teszteljék a Big Mac-kel együtt, amely a piacvezető rivális, a McDonald's vezető hamburgere. A Burger King reklámja szerint az erdélyi, izlandi és thaiföldi őslakosoknak jobban ízlett a Whopper. A Burger King reklámjában egy hagyományos helyi téli ruhát viselő erdélyi pár falja az amerikai szendvicseket, és az asszony anyanyelvén közli, hogy a whopper a jobb.

Forrás: AP

Forrás: AP



"Elutaztunk a világ legelszigeteltebb népeihez a legtisztább ízteszt érdekében" - hangzik el a reklámban. Mint Russ Klien, a Burger King globális marketing- és innovációs igazgatója elmondta, "meg akartuk nézni, hogyan teljesít a whopper egy olyan világban, ahol nincsenek reklámok, marketing vagy érzelmi kötődés". A gyorsétkező lánc reklámcége közölte, olyan helyekre mentek el, ahol az emberek nem ismerik a Burger King vagy a McDonald's márkát, de még arról sincs fogalmuk, mi az a hamburger.

Amerika bemutatkozott

A The Wall Street Journal cikke szerint azonban az ezen a héten kezdődött reklámhadjárat hamar bírálókra talált. A kritikusok szerint a marketingkampány ízléstelen és kizsákmányoló érzetet kelt. Alan Siegel, a Siegel Gale reklámcég elnöke figyelmeztetett: a Burger King kampányát külföldön úgy értelmezhetik, hogy Amerika durva módszerekkel igyekszik lehengerelni a harmadik világot.

Az Adfreak.comon egyenesen úgy fogalmaztak, hogy a reklám újabb bizonyíték arra, mennyire tájékozatlan az amerikai nép, amit még hangoztat is. A Burger King azzal védekezik, hogy a lehető legnagyobb körültekintéssel jártak el, és a filmezés során tiszteletben tartották a tesztelésben részt vevő embereket és kultúrákat.

Skót menü

Nem ez az első eset, hogy bírálat éri a hamburgerláncot. Nemrégiben olcsó "skót" menüje miatt került a támadások kereszttüzébe.