Anglia betiltja a junk food reklámokat
Az úgy nevezett junk food (a kifejezésnek pontos magyar megfelelője nincs, de az egészségtelen, általában gyorsan elfogyasztott ételeket jelenti) televíziós hirdetéseit úgy próbálják szabályozni ezentúl a szigetországban, hogy kevésbé hassanak a 16 éven aluli korosztályra - írja a brit Telegraph.
Betiltják a sok sót
A televíziós reklámoknak a szabályozásáért felelős Ofcom pénteken bejelentette, hogy a magas só-, cukor- és zsírtartalmú ételeket többé nem reklámozhatnak gyerekeknek szóló illetve a direkt 16 éven aluliakat célzó műsorok ideje alatt. A brit kormány így próbálja csökkenteni a túlsúlyos gyerekek számát, miután kutatások bebizonyították, hogy a reklámok jelentősen befolyásolják a gyerekek étkezési szokását.
Ütköznek az érdekek
Az élelmiszergyártók nevetségesnek és aránytalanul szigorúnak tartják az új szabályokat - közölte a Telegraph. Az egészséges étkezésért kampányolók csoportja viszont nem tartja elég szigorúnak az új szabályozást, ugyanis az nem vonatkozik két műsorra, amiket gyerekek is nagy számban néznek: a Coronation Streetre és az X-Factorra.
Homér Simpson nem reklámozhat mazsolát
Miután a Food Standards Agency meghatározta, hogy mi számít junk foodnak, ezentúl a gyerekek nem láthatnak cheddar sajtot, mazsolát, zabkását és az angolok nagy kedvencét, a Marmite nevű kenyérre kenhető, élesztős krémet hirdető reklámokat sem. Az érintett műsorok közt van a Simpsons, a Buffy, a vámpírok réme, a Joey és a Futurama is.