Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 18 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Nem túl ismert az EU ökocimkéje

  • 2006. július 13.
  • humusz
Marketingszempontból elõnyt jelent az Európai Ökocímke használati joga, a brandrõl azonban kevesen tudnak - írja az Euractiv a Magyar Turizmus (MT) és a Környezettudományi Központ (KTK) ökocímkés együttmûködése kapcsán.

MT-KTK - minőségtanúsító védjegyet kommunikál

Az MT és a központ azért fogott össze, hogy megismertesse a magyar turizmus szereplőivel az Európai Ökocímke minőségtanúsító védjegy jelentőségét, előnyeit és pályázati lehetőségeit. Az Európai Unió környezeti címkéje egy olyan brand, amely garantálja a jó környezeti tulajdonságú termékeket és szolgáltatásokat. A szigorú minősítésért az EU Ökocímke Bizottsága felel.

Európában eddig 50 szálláshely és 10 kemping nyerte el a címkehasználat jogát, Magyarországon jelenleg csak a Kolping Hotel Spa & Family Resort rendelkezik ökocímkével.

A szervezők szerint sok hazai szálláshely már ma is teljesíti a brand kritériumainak többségét. Az ökocímke elnyeréséhez szigorú követelményeket kell teljesíteni, és a használati jogért fizetni kell. Az MT és a központ segítséget kíván nyújtani a pályázóknak az adminisztrációs folyamatokban. A kampányhoz csatlakoznak a szálláshelyeket tömörítő szakmai szövetségek is. Megkeresésünkre a kampányról bővebb információt nem adott a hivatal.

(Forrás: Euractiv.hu)