EB - intézkedések dohányügyben
Dohányreklám miatt kerül az Európai Bíróság (EB) elé Németország - írja a Világgazdaság és a Kreativ Online.
A lap értesülései szerint az EB úgy döntött, hogy beidézi Németországot. Markosz Kiprianu egészségügyi biztos indoklása szerint erre azért került sor, mert a németek nem vették figyelembe a dohányreklámra vonatkozó uniós irányelvet, és azt nem is ültették át a saját gyakorlatukba. Az uniós direktíva tiltja a dohánytermékek reklámozását a sajtóban, rádióban és az interneten.
Az Euractiv.hu pedig arról ír, hogy az EB dohányügyben Franciaországot és Belgiumot is figyelmeztette, mert a két országban minimális árat szabtak meg a dohánytermékeknek, ez pedig az EU szerint torzítja a versenyt, és csak a gyártóknak jó, mert biztos profitot határoz meg a számukra. Az EB abból a célból, hogy visszaszorítsa a dohányzást, azt tanácsolja a tagállamoknak, hogy növeljék az olcsó dohánytermékek adóját.
(Forrás: Euractiv.hu, Kreatív Online)