Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 19 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Ingyenes mobilhívások - Sugarmama

  • 2006. június 19.
  • humusz
Az amerikai Virgin Mobile reklámokkal váltaná ki a telefonhívások
percdíjait. A telefonálók reklámok megtekintésével gyûjthetnek ingyen
beszélgetési idõt. [SG.hu]

A Virgin Mobile - amely az Egyesült Államokban mintegy 4 millió, főleg
fiatalkorú előfizetőjével a kisebb szolgáltatók közé tartozik -
népszerűségének megugrását várja a kezdeményezéstől. A SugarMama keretében
a mobiltulajdonosok a telefonokon, vagy akár otthoni számítógépeiken is
szert tehetnek némi beszélgetési időre.

A cég három különböző módot kínál az érdeklődőknek. Nézhetünk online
videókat, válaszolhatunk különböző kérdőívekre, vagy egyszerűen csak
beleegyezhetünk, hogy alkalomadtán szöveges üzeneteket küldjenek mobil
készülékünkre. A kérdőíves megoldásnál elsősorban azt kell igazolnunk,
hogy megtekintettük a kérdéses felvételt, és valóban odafigyeltünk a
reklámra. Egy-egy helyes válasszal egy ingyen percet írnak jóvá, míg a
reklámok általában fél percesek. A cég szerint azok a fiatalok, akik a fő
célcsoportnak számítanak, havonta akár 75 percet is összegyűjthetnek,
ezáltal - számukra - jelentős összegeket spórolhatnak meg.

A cég eddig három nagyobb hirdetővel állapodott meg: a Pepsi, a Microsoft
Xbox és a dohányzásellenes Truth csoport lát jövőt az elképzelésben, még
akkor is, ha a piaci elemzők nem osztják ezen véleményüket. Utóbbiak
szerint a szolgáltatást elsősorban azok veszik majd igénybe, akik
mindenképpen spórolni akarnak telefonos költségeiken, így nem sorolhatók a
komoly vásárlók közé, legyen szó akár szórakoztatóelektronikai termékről,
vagy üdítőitalról. Ráadásul a tengerentúlon a kiélezett verseny
következtében a percdíjak gyors ütemben csökkennek, így a percgyűjtögetés
egyelőre mindössze egy érdekes ötletnek minősül.

A SugarMama június közepén lesz elérhető a szolgáltató előfizetőinek. A
sikeres bemutatkozás példát adhat a konkurens cégeknek, bár az még
korántsem biztos, hogy az ágazat nagyobb szereplői is hajlanak-e majd egy
ilyen megoldás felé.
 
Gyurkity Péter