A hangerőről

A TV-ben vetített reklámok jóval hangosabbak, mint maguk a műsorok. Ez is egy módszer a tudatalatti manipulálására.

A reklámblokk nagyobb hangereje ingererősség-változást okoz, ami egy esetleg összefolyó ingerfolyamból kiemeli a hirdetést. Ráadásul azoknak a nézőknek a figyelmét is magára vonja, akik addigra már teljesen passzív befogadó állapotba kerültek. Lehet, hogy zavaró, de a figyelmet felkelti, így a célt akkor is eléri, ha esetleg bosszantó, és az ember a távirányító után nyúl. Emiatt van az is, hogy a televíziós műsorok közül a reklámok keltik fel először a gyerekek érdeklődését... ráadásul ők pedig kontroll nélkül fogadják be azokat.

 

TIPP

  • A reklámblokk elején halkítsuk le a TV-t. 

     

    OLVASÁSRA AJÁNLJUK 

    • Kósa - Vajda: Szemben a képernyővel - Az audiovizuális média hatása a személyiségre (Eötvös József Könyvkiadó, 1998)