Ki fizet?

A reklámot a fogyasztók fizetik meg. Gondoljuk meg, adunk-e hozzá saját pénzünkből…

A fogyasztói cikkek és szolgáltatások árában egyre kisebb részt képvisel az anyag, energia és munkabefektetés, ami az áru létrehozásához valójában szükséges. Ugyanakkor a reklámozására fordított költségeket a gyártók a vásárlókra terhelik, azaz egyszerűen beleépítik az eladási árba. Egy népszerű kereskedelmi csatornán fő műsoridőben percenként milliókat kérnek egy-egy reklám levetítéséért.

 

TIPP

 

  • Nem mindig a legdrágább a legjobb! A „jobb" (pl. ismertebb márka) sokszor csak több reklámot kapott a fogyasztók pénzén. Igyekezzünk tények alapján (pl. saját felhasználási tapasztalatok konkrét termékkel kapcsolatban, környezeti hatások, stb.) felmérni, melyik termékre essen a választásunk.
  • Keressük a helyi, ill. a termékeket "kicsiben" előállító termelők, kézművesek, iparosok, művészek munkáit/áruit/terményeit. Ezek az áruk általában kevesebb energiával (gyakran nem gépiesített módon) és helyi vagy környékbeli alapanyagokból készülnek; kisebb szállítási távolságból adódóan "terítésük" kevesebb légszennyezéssel jár. Az ilyen termékeket általában nem - vagy csak kis mértékben - reklámozzák...