Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 17 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Spam, a hulladék

  • 2007. szeptember 09.
  • humusz

Az elektronikus úton továbbított hulladék mennyisége 3%-kal növekedve már megközelíti az összes e-mailforgalom 70%-át. A PDF-formátumúak mindenkit elérnek, míg a YouTube fondorlatos módon, a korábbi Ecard módszeréhez hasonlóan tört be.

 

 

A Symantec Spam Report-ja augusztusra vonatkozó főbb megállapításai a következőek:

  • A Symantec adatai szerint a teljes e-mail forgalom 69 százalékát tették ki a spamek augusztusban, ami 3 százalékos emelkedést jelent júliushoz képest.
  • Augusztus a PDF típusú spamek szempontjából igen érdekes hónapnak bizonyult.
  • A Symantec adati szerint, a hónap elején drámai módon megemelkedett a PDF spamek száma. A csúcsponton az összes spam közel 20%-át tették ki.
  • Augusztus előrehaladtával a PDF spamek száma erőteljesen csökkent és a hónap végére kevesebb mint 1%-át tették ki az összes spamnek.
  • A Symantec már júliusban felhívta a figyelmet arra, hogy az Ecard spamek különösen fertőzőek és ez a trend augusztusban is folytatódott.
  • Júliusban a Symantec jelzete, hogy jelentősen megnőtt az olyan spam üzenetek száma, amelyek Kína tartománynevét, azaz „cn”-t használó internetcímeket tartalmaznak. A növekedés augusztusban is folytatódott: hétszeresére nőttek az ilyen webcímeket tartalmazó spam üzenetek száma. Ezeket az internetcímeket elsősorban kaszinók és gyógyászati termékek reklámozására használják.
  • Az 1997-ben útjára indult és a nigériai büntető törvénykönyv vonatkozó paragrafusa után 419-es csalás névre keresztelt spames csalás nem tűnt el, hanem továbbfejlesztett formában keresi áldozatait. A Symantec nemrég felfedezett egy olyan változatot amelyben egy úriember, akinek a fotója is látható, azt állítja, hogy csatolva küldött nekünk pénzt.


A jelentés szerint az alábbi kategóriákba tartozó spamek fordultak elő világszerte leggyakrabban augusztusban:

  • Termékeket hirdető spamek, amelyek általános termékeket vagy szolgáltatásokat reklámoznak: 28%
  • Pénzügyi spamek, amelyek pénzügyi „lehetőségekre” befektetésekre hívják fel a figyelmet: 15%
  • Internet spamek, amelyek internetes vagy számítógépes szolgáltatásokat, termékeket ajánlanak: 18%
  • Egészségügyi spamek, amelyek az egészségüggyel, gyógyítással kapcsolatos termékeket vagy szolgáltatásokat hirdetnek: 12%
  • Scamek aránya: 9%






Forrás: www.itport.hu