Megjelent a Cégmérce!
A Tudatos Vásárló Cégmérce a kelet-közép-európai régióban egyedülálló projekt, amely a fogyasztói tájékozódást segíti. Azt kívánja elõsegíteni, hogy a tudatos vásárlók a felelõsen mûködõ, a fogyasztók hosszú távú érdekeit szem elõtt tartó vállalkozásokat támogassák elköltött forintjaikkal, illetve, hogy megtudják, mely vállalatok érdemtelenek a támogatásukra.
A Cégmérce
- segít a tudatos vásárlóknak az etikus és környezetbarát márkák azonosításában, illetve az elkerülendő, kritizált márkák, vállalatok azonosításában;
- tájékoztatja a médiát és a közvéleményt a vállalatok társadalmi és környezeti teljesítményéről;
- hozzájárul a vállalatok fenntarthatóbb, felelősebb működéséhez, a környezetkímélő, etikus termékek piacának növekedéséhez;
- információt nyújt azoknak a befektetőknek, akik a társadalmi felelősségvállalásban és a környezetvédelemben élen járó vállalatokba szeretnének tőkét fektetni.
A Cégmérce független információforrások, köztük hatóságok, média, civil szervezetek, és bizonyos esetekben maguk a vállalatok közzétett adatai alapján nyújt átfogó képet a vállalatok környezeti és társadalmi teljesítményéről. Az adatbázis összesen 11 féle (környezeti, társadalmi, állatjóléti stb.) szempont alapján összesíti és értékeli a cégekről elérhető információkat.
Az adatbázis jelenleg három iparág: a mobilszolgáltatók, a tejforgalmazók és a tisztítószergyártók vállalatait rangsorolja, de a Cégmércét egyesületünk folyamatosan bővíti - következő lépésben a szupermarketeket vizsgáljuk. A Cégmérce további fejlesztésével és bővítésével kapcsolatosan az egyesület várja mind a fogyasztók, mind a cégek ötleteit, javaslatait.