Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 18 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A magyarok bedobták magukat

  • 2006. október 25.
  • humusz
A legjobb lett az Európai Unióban a magyar környezetvédelmi tárca szelektív hulladékgyûjtést népszerûsítõ szemléletformáló kampánya. Az Európai Unió Zöld Pók Hálózata (Green Spider Network) által meghirdetett nemzetközi megmérettetésen nyertes magyar anyagot, a többi uniós ország elé példaként állítva, Brüsszelben is bemutatják. [a greenfo.hu híre]
Az idén először hirdetett versenyt a környezetvédelmi szemléletformálás területén az Európai Unió Környezetvédelmi Bizottsága, valamint az Európai Környezetvédelmi Ügynökség (EEA) támogatásával alapított Zöld Pók Hálózat (Green Spider Network, GSN). A ma már több mint 50 tagot számláló szervezet az európai kontinens környezetének megóvásáért dolgozik, kiemelt figyelmet fordítva a szemléletformálásra. A Hálózat napokban tartott szokásos éves ülésén, Rigában hozott döntés alapján a verseny fő díját – valamennyi EU-tagállam és a csatlakozásra váró országok környezetvédelmi intézményeinek mezőnyében – Magyarország nyerte el.

A döntőbe öt ország került négy különböző témakörrel: az Egyesült Királyság és Portugália kampánya éghajlat-változási kommunikációval, Lengyelország a gyermekek környezeti nevelésével, Finnország a vegyi anyagokkal foglalkozott. Magyarország pedig a szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítésére szolgáló, „Mindenki dobja be a magáét” szlogennel futott integrált marketingkommunikációs kampányával nevezett.

A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium széles eszköztárat felvonultató, a televíziós sugárzások mellett on-line megjelenéseket, internetes-játékot, helyi aktivitás-ösztönzést és újságmegjelenéseket is tartalmazó kampányának célja a lakosság környezettudatos magatartásának erősítése, a szelektív hulladékgyűjtés mellett a tárca által alkotott szabályozások és eredmények népszerűsítése.

A díjjal a Hálózat elismerését fejezte ki a magyar szakminisztérium „stratégiailag jól átgondolt, közvetlen, hatékony és lendületes” kommunikációja iránt, és hazánkat pozitív példaként állította az Unió környezetvédelemmel és környezetvédelmi kommunikációval foglalkozó intézményei elé. Az Irányító Testület a nyertes magyar kampányt Brüsszelben, a Környezetvédelmi Tanács ülésén – kiállítással egybekötve – szándékozik bemutatni.