Lakosság közvetve is fizet az épületek felújításáért
A fővárosi önkormányzat csütörtökön várhatóan lehetővé teszi, hogy az épületfelújításoknál a védőhálókon hirdetéseket helyezzenek el, közölte a főpolgármester szerdán. Az önkormányzat az épületek felújítása, a városrehabilitáció felgyorsítása érdekében hozná ezt a rendelkezést.
Mivelhogy társasházak jelezték igényüket, hogy a felújítás költségeinek egy részét a reklámbevételekből finanszíroznák.
Már az idei felújításoknál élhetnek vele a társasházak. Általában a homlokzatok 60 százalékát, a műemléképületeknél a felület 20 százalékát foglalhatja le óriásreklám, mondta Demszky Gábor. Móré Tünde elmondta, ha a reklám a műemléképület homlokzatrajzát követi, akkor a felület 40 százalékát is eltakarhatja.
A főépítészi iroda javaslata szerint a reklámok három hónapig lehetnek a védőhálón, de ezt az időt ugyanennyivel meg lehetne hosszabbítani. Demszky Gábor szerint azonban a közgyűlésen előterjesztenek majd egy olyan módosítást, amely fél évre plusz három hónapra engedélyezné a reklámokat.
Azt most nem gondolták végig, hogy mi a célja a reklámnak. Hogy eladja az árut. Mi meg bedőljünk. Úgyhogy közvetve mi fizetjük a hirdető cégen keresztül a beruházás egy részét...
INDEX alapján Balázs