"Csak úgy"
A minap végignéztem a Renault Mégane Grandtour reklámját, amitől tátva maradt a szám. Sokkolt.
Íme, itt a spot, teljes pompájában: http://www.renault-local.hu/renault-hp-iv/video.html
(A harmadik reklámra ugorjatok!)
A minimalista dizájnnal igen olcsón sikerült megúszni a spot költségeit. Nem lacafacáztak itt a szokásos gyönyörű vidéki tájakon suhanó áramvonalas autók látványával. Nem kell ide a díszlet sem, meg sok szereplő - papa-mama-gyerekek -, az túl sokba kerül. Legyen elég a fogyasztónak egy üres csarnok, a közepére odacsapjuk a kocsit, megpördülünk körülötte két-háromszor a kamerával.
A sztori sem kevésbé silány. A jelenet maga az adásvétel. Az eladó szondázza a vevőt, kérdezgeti tőle, hogy miért szeretné a szóban forgó autót, családszállításra, hétvégi kirándulásra stb.? A vevő válasza mindenre nem. Az eladó feladja a tudakozódást, és a végén megkérdezi, hogy szüksége van-e egyáltalán az autóra? És ekkor jön a reklám tetőpontja: vevő közli az eladóval, hogy nem, és "csak úgy" megveszi az autót.
Renault-ék tényleg nem görcsöltek rá az árnyalt marketingeszközökre, nem kell ide márkavilág, élményautózás. Ja, és jó lenne, ha a fogyasztó sem gondolkodná túl a vásárlást. Nem kell mérlegelni, az pedig végképp nem szempont, hogy a tényleges szükségleteken alapuljon a vásárlás.
Ha trendi akarsz lenni, megveszed, és nem akárhogy, hanem "csak úgy".
Aztán fizetheted a hiteltörlesztést is, "csak úgy".
Köszönjük a tanreklámot a fogyasztók ész nélküli vásárlásra való ösztönzéséről!
graczek