Ökoiskola mentorálás (DAR) - 2015. II. félév

2015 II. félévében, 3 hónap alatt 79 iskolával vettük fel a kapcsolatot, melyek között voltak olyan intézmények is, amelyeket a Csemete Egyesülettől átvéve folytatólagosan mentoráltunk. Sajnos a személyes mentorálásra ebben a félévben az elhúzódó átvétel miatt kevés idő volt, de ahol tudtunk, oda személyesen is ellátogattunk és csoportos mentorálásokat is szerveztünk.
A mentorálások során tájékoztattuk az intézményeket a régióban történt szervezetváltásról, továbbá felhívtuk a figyelmüket a tervezett információs napokra, az Ökoiskola programra, a címpályázatra, és felajánlottuk a személyes mentorálás lehetőségét is, továbbá a 2016-os félévben megszervezésre kerülő koordinátori képzésről is informálva lettek.
A mentorálást követően igény esetén megküldtük a kért segédanyagokat, illetve útmutatókat.
Az újonnan mentorált intézményeket rögzítettük a partneradatbázisban, ahol külön oszlopokban jelöltük az intézményeknél, hogy melyek azok, akik az infónapon részt vettek, melyeket mentoráltunk.

A munkánk során a címpályázatokkal kapcsolatban az a tapasztalat, hogy az iskoláknak kiírt pályázati anyag könnyebben abszolválható, mint az óvoda pályázat. Nagy figyelmet kellett fordítanunk az Önértékelési szempontsorral kapcsolatos tanácsadásra, tapasztalat megosztásra. Sokan fordultak hozzánk panasszal a pályázatok elbírálásának elnyújtása miatt is, de türelmet és megértést kértünk tőlük, tekintve, hogy az egész országból érkező sok-sok pályázatot kell az illetékeseknek feldolgozniuk.
Fokozott igény mutatkozik arra is, hogy a pedagógusok szervezett programok keretén belül tudjanak egymással találkozni, tapasztalatot, inspirációt gyűjteni, ugyanakkor arra is, hogy játékos gyakorlatokat tanulhassanak el, tapasztalati úton, szakemberektől, amellyel színt vihetnek pedagógiai programjaikba (itt visszatűnik a fent említett gyakorlat központúság súlyának növelése, mind a pedagógusok továbbképzéseiben és a gyerekek nevelésében is).
A címpályázat elnyerése, megújítása érdekében továbbra is mentori támogatást biztosítunk az óvodák, iskolák számára, amely egyfelől a felmerülő problémák kezeléséhez nyújt segítséget, másfelől a szakmai igények kielégítésére is szolgál.

A programot az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) Zöld Óvoda-, Ökoiskola programok kiszélesítése c. projektjének keretében végezzük, a projekt a Svájci-Magyar Együttműködési Program társfinanszírozásával valósult meg.

SH/4/5 logósvájci logóminiszterelnokseg