Ökoiskola képzés (KMR) - 2015. I. félév

A képzés az előírt időbeosztásban és tematika szerint zajlott. Főbb témakörök (napi lebontásban):

06.01. 8:00-17:20

  1. Képzésindítás
  2. A résztvevők saját intézményei környezeti nevelési tevékenységének rövid bemutatása hozott poszter vagy ppt segítségével.
  3. A fenntarthatóság pedagógiája, legújabb eredmények és módszerek
  4. A Natura 2000 Hálózat bemutatása
  5. A nap lezárása: milyen új ismereteket szereztek a résztvevők a témában illetve saját magukról: reflektív napló kitöltése.

06.02. 8:00-17:05

  1. Ráhangolódás a 2. nap feladataira: Beszélgető kör: Hogy vagyunk? Hangulathoz illő mozdulat. Az előző nap átgondolása. A nap témájának felvezetése.
  2. A Natura 2000 területekkel kapcsolatos pedagógiai munka integrálása az ökoiskolai tevékenységekbe
  3. Ökoiskola fogalma
  4. Ökoiskola munkaterv készítése az Ökoiskola kritériumrendszer szellemében (az iskola zöld tevékenységei, intézményi minőségbiztosítás, törvényi szabályozás).
  5. A nap lezárása: milyen új ismereteket szereztek a résztvevők a témában illetve saját magukról: reflektív napló kitöltése.

06. 03. 8:00-17:00

  1. Ráhangolódás a 3. nap feladataira. Beszélgető kör: Hogy vagyunk? Hangulathoz illő kép kiválasztása. Az előző nap átgondolása. A nap témájának felvezetése.
  2. Ökoiskola munkaterv megvalósítása, intézményfejlesztés, finanszírozási lehetőségek
  3. A továbbképzés lezárása, értékelése.

 

A képzésen részt vett 19 pedagógus: 6 tanító, 12 tanár és 1 fő iskolapszichológus beosztású. A következő intézmények képviseletében: 12 első alkalommal pályázó, egy címét elvesztett újrapályázó, 1 db 2. alkalommal pályázó és 2 db örökös ökoiskola címre pályázó.

Nagyon sok tanulság megfogalmazódott bennünk, melyek közül a legfontosabbak:

  • az intézmények bemutatkozása nagyon tanulságos a résztvevők számára 
  • a Natura 2000-es terepi program nagyon hasznos és lelkesítő
  • összességében komplexnek, jó felépítésűnek  interaktívnak, gyakorlatorientáltnak találták a képzést, ahol az elmélet és a gyakorlat aránya optimális.

A képek a Galériában tekinthetőek meg! Tovább

A programot az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) Zöld Óvoda-, Ökoiskola programok kiszélesítése c. projektjének keretében végezzük, a projekt a Svájci-Magyar Együttműködési Program társfinanszírozásával valósult meg.

SH/4/5 logósvájci logóMINISZTERELNOKSEG