Philips - multicég a környezetért?

philips green tickA Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) megerősítette, hogy jó úton halad az EcoVision4 programjában felállított célok eléréséhez. Az ambiciózus fenntarthatósági programot, ami a vállalat termékeinek és működésének még energiahatékonyabbá tételére összpontosít, a Philips 2007-ben fedte fel.

 

A vállalat jelentése szerint az úgynevezett "zöld termékek" forgalma 2008-ban a teljes forgalom 25 százalékára nőtt a 2007. évi 20 százalékról. A Philips célja - amelyet az EcoVision4 programban jelölt ki -, hogy 2012-re a teljes forgalmának 30 százaléka származzon "zöld" termékeiből. A vállalat 91 új, "zöld" terméket vezetett be a piacra, ami 72 százalékkal több a tavalyi évhez képest.

Rudy Provoost, a Philips Igazgatótanácsának tagja, a Fenntarthatósági Bizottság elnöke és a Philips Világítástechnika szektorának vezérigazgatója így kommentálta az eredményeket: "Egy globális egészségügyi and well-being vállalatként ismét megmutattuk, hogy a fenntarthatóság számunkra üzleti lehetőség, értéket teremt a vállalatunknak, javítja az emberek fizikai jólétét és hozzájárul egy jobb környezethez. A fenntarthatóság egy erőteljes platform az innovációhoz, illetve a növekedéshez, és mi elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy folyamatosan és proaktívan kutassuk a jövő lehetőségeit, és befektessünk azokba, amelyek hozzájárulnak bolygónk és az azon élő emberek egészségének és fizikai jólétének javításához".

Az EcoVision program további erősítését jelenti a Philips kiegészítő újrahasznosíthatósági kezdeményezése, amely a gyártók egyéni felelősségvállalásának alapelvén nyugszik. Indiában, Brazíliában és Argentínában a Philips költséghatékony, önkéntes begyűjtő, illetve újrahasznosító rendszereket fog felállítani, és partnerekkel együttműködve kialakít egy olyan egyenrangú területet, melynek alapja az, hogy a környezetvédelemmel kapcsolatos költségek a termékek előállításának költségébe épülnek. "Ezek a kezdeményezések egy erős elkötelezettséget mutatnak a termékekről való gondoskodással kapcsolatban, illetve illusztrálják azt is, hogy a fenntarthatóságot beépítjük az összes üzleti folyamatunkba, melynek eredményeként költségcsökkentő lehetőségeket kínálunk, miközben védelmezzük bolygónkat." - tette hozzá Rudy Provoost.

EcoVision4

A Philips 1994-ben hozta létre ki az EcoVision programot, amely a termékeink fejlesztésére és gyártására egyaránt vonatkozik. Az EcoVision programot 2007-ben frissítettük, és az alábbi célokat fogalmaztuk meg a 2007-2012-re vonatkozó időszakra:

A teljes forgalmunk 30 százalékát a "zöld" termékek adják - hozzájárulunk az energiahatékonyság kihívásaihoz, és az embereket olyan egyszerű változtatásokra ösztönzik, amelyek összességében jelentős eredményeket hoznak.

A vállalat működésének energiahatékonyságát 25 százalékkal növeljük - az energiahatékonyságra és az ehhez kapcsolódó széndioxid-kibocsátás csökkentésére összpontosítunk a vállalaton belüli fenntarthatósági törekvésink fő témájaként

A "zöld innovációba" történő befektetéseink megduplázása 1 milliárd euróra - a termékfejlesztésekre és az áttörő "zöld" technológiai megoldásokra összpontosítunk, amelyek magukba foglalják a termékeinkben található vegyi anyag tartalom csökkentését és az összegyűjtésre és újrahasznosításra alkalmasabb kialakítást.

Forrás: philips.hu